Lewis Hamilton pakte zondag ondanks een belabberde start in de Grand Prix van Mexico zonder al te veel problemen de wereldtitel. Sebastian Vettel was dit seizoen de enige die het de Mercedes-coureur écht lastig kon maken in het klassement. De Brit zou graag zien dat daar volgend jaar verandering in komt en hoopt op meer gevechten met Max Verstappen en Red Bull.
'Ik zie Max absoluut als een nieuwe rivaal', start Hamilton in gesprek met Motorsport.com. 'Ik denk dat Max een exceptionele rijder is. Hij reed fantastisch en het was geweldig om zijn racekunsten te zien bij de start van de race. Ik keek er echt naar uit om met hem in gevecht te gaan. Het is mooi om Red Bull weer mee te zien doen. Hopelijk hebben ze volgend jaar een betere motor zodat ze nog meer mee kunnen doen aan het gevecht. Dat zou geweldig zijn voor de sport.'
De viervoudig wereldkampioen spreekt louter positieve woorden over de winnaar van de Grand Prix van Mexico. 'Max is een potentiële wereldkampioen en hij gaat alleen nog maar sterker worden met de jaren. Hij heeft zoveel rauw talent. Om op het rechte stuk zij aan zij te gaan met twee van de beste rijders die ik ooit ben tegengekomen, was ongelooflijk.'