Er is na drie jaar een einde gekomen aan de relatie tussen McLaren en Honda. In gesprek met Speedweek blikt Honda-baas Yusuke Hasegawa terug op de moeilijke periode. De Japanner heeft echter ook vertrouwen in een mooie toekomst voor Honda en nieuwe partner Toro Rosso. ‘We hebben nooit getwijfeld aan ons avontuur in de Formule 1’, zegt Hasegawa. ‘Motorsport betekent alles voor ons, het zit in ons DNA. Je moet sommige ervaringen doormaken om daar sterker uit te komen. De voorbereiding van Honda was alleen veel te kort.’
Honda verwacht in 2018 niet meer de problemen van de laatste drie jaar te hebben. ‘Toro Rosso zit minder lang in de sport dan McLaren en ze zijn flexiber. Dan is het makkelijker om opinies uit te wisselen. We werken goed samen en we werken hard om onze droom om wereldkampioen te worden te vervullen. Dat is onze motivatie’, besluit Hasegawa. (Foto: McLaren Honda F1)