Krack verwacht beter resultaat door meer downforce: 'We hebben vertrouwen' Formule 1
Formule 1

Krack verwacht beter resultaat door meer downforce: 'We hebben vertrouwen'

Krack verwacht beter resultaat door meer downforce: 'We hebben vertrouwen'

Aston Martin verwacht de komende races goed te presteren vanwege de high downforce-circuits. Monza viel voor het team flink tegen. Door een uitvalbeurt van zowel Lance Stroll als Sebastian Vettel verliet het team Italië zonder punten.

In Zandvoort, de week voor Monza, was het team competitiever en wist Stroll een punt te scoren op een circuit waar het team met meer vleugel reed. Vanaf Singapore is dat ook weer het geval, en dus verwacht het team daar weer betere prestaties. 'Ik denk dat er een aantal races aankomt, waar de auto meer competitief zal zijn', vertelt de teambaas van Aston Martin, Mike Krack, geciteerd door RaceFans.

'In Zandvoort was te zien dat het potentieel om in Q3 te komen er was', vertelt Krack. 'Sebastian had duidelijk een probleem in bocht dertien, waardoor hij niet vooruit kon, maar op dat moment reed hij dezelfde rondetijd als Lance', vervolgt de Luxemburger. 'Dus we hadden het potentieel en ik denk dat dit ook bemoedigend is voor de komende races.'

'We hebben verdere updates in Singapore'

Vettel won de vorige race in Singapore, drie jaar geleden, dus wat dat betreft heeft Krack vertrouwen. 'Ik denk dat Singapore altijd een circuit was waar hij erg goed presteerde', vertelt de teambaas. 'Dus we hebben goede hoop dat we van nu tot het einde iets goeds met hem zullen bereiken', vervolgt hij. Ook de race daarna, in Japan, is op een circuit waar downforce van groot belang is. 'Voor de komende races hebben we er alle vertrouwen in, vooral na ons Zandvoort-weekend waar we het ook in de kwalificatie goed deden.'

'We zullen verdere updates hebben in Singapore en dat circuit is qua downforce vergelijkbaar met Zandvoort en Boedapest, dus we hebben er alle vertrouwen in dat we daar een beetje beter zullen zijn', gaat Krack verder. Monza was voor het team lastig. Volgens de teambaas experimenteerde het veel met vleugels, maar uiteindelijk is het team voor de rechtelijnsnelheid gegaan. 'Maar de auto was erg moeilijk in de race en gleed veel. De banden hadden behoorlijk te lijden en om eerlijk te zijn hadden we echt het tempo niet.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws