Als je het aan Renault Sport Racing-president Jerome Stoll vraagt, is de overname van de Formule 1 door Liberty Media het beste dat de Formule 1 in haar huidige staat had kunnen overkomen. De Fransman is van mening dat er met de komst van de nieuwe eigenaar ook een nieuw tijdperk voor de sport aanbreekt. 'Liberty Media wil echt zaken anders aanpakken'.
Een van de punten die Stoll opmerkt is dat de fabrikanten meer gewaardeerd moeten worden. 'Wij hebben als fabrikanten aan Liberty Media uitgelegd dat wij denken dat we samen op moeten trekken om de show te verbeteren. We moeten samenwerken om het publiek weer aan de sport te binden. Het is een kip-ei proces: wanneer de show verbeterd, neemt het publiek toe. Liberty Media is echt bereid om zaken anders aan te pakken. Ik weet niet hoe, maar wij, als fabrikanten, willen gezien worden als de hoofdrolspelers in deze show. Zonder constructeurs, zonder fabrikanten als Mercedes, Ferrari en wijzelf, is er geen show. Wij zijn namelijk de enigen die motoren ontwikkelen en geld investeren. We moeten dus het gesprek aan gaan en zien hoe de doelen kunnen behalen.' aldus Stoll tegenover Motorsport.com
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties