McLaren-coureur Lando Norris krijgt tijdens het Grand Prix-weekend op Singapore een update aan zijn bolide, maar teamgenoot Daniel Ricciardo moet nog even wachten tot Japan. De update betreft ontwikkelingen voor het 2023-seizoen van McLaren, waar de Australiër geen onderdeel van is. Norris moet dit weekend feedback gaan geven over de update die McLaren meeneemt.
De update van de Britse renstal houdt in dat er aanpassingen worden gedaan aan de sidepods en de onderkant van de auto. De Britse coureur met racenummer vier mag daar dit weekend als eerste van proeven. Ricciardo krijgt deze update vanaf Japan. De beslissing, dat Norris is voorgetrokken, begrijpt de 33-jarige wel. 'Lando heeft het (de update, red.)', gaf Ricciardo aan op de mediadag van het Formule 1-weekend. 'Dit weekend heeft hij de update, vanaf het weekend daarna hebben we de update allebei', stelt de Australiër.
Volgens Ricciardo is de update in Singapore ook direct de laatste update van het jaar. De aankomende races verandert er dan vrijwel niks meer aan de bolide. 'Dit weekend is dan het enige weekend dat we rijden met verschillend materiaal', vervolgt de achtvoudig Grand Prix-winnaar. 'Lando zit in het team volgend jaar, en ik niet, dus hij gaat feedback geven aan het team.' Recent is bekendgemaakt dat McLaren en Ricciardo uit elkaar gaan voor het aankomende raceseizoen. Oscar Piastri vult het stoeltje naast Norris op.
Zonder update is Singapore wellicht makkelijker
Gezien het uitdagende stratencircuit van Marina Bay, zowel fysiek als mentaal, is het misschien wel beter dat Ricciardo met een pakket aan de gang gaat die hij al kent. De Formule 1 keert voor het eerst sinds 2019 weer terug naar Singapore, en dus hebben de coureurs daar nog niet onder de nieuwe technische reglementen gereden. 'Vanwege het gehobbel zijn deze auto's niet zo comfortabel', laat de Australiër weten. Ook de vergrote banden spelen een rol.
'Ik weet nog niet hoe dat zal gaan, maar ik weet wel dat we na meer dan zestig rondes aardig uitgeput zullen zijn!' vult de 33-jarige aan. 'Ik denk dat het nog steeds mogelijk is om veel kerb te pakken. Sommige moet je gewoon pakken om de apex te verkorten. Zelfs als je rondgeslingerd wordt is het nog een voordeel. Het gaat waarschijnlijk voor hoofdpijn zorgen, maar dat is noodzakelijk voor die extra tiende', aldus de McLaren-coureur.
Also read
FIA versoepelt porpoisingmaatregel voor GP Singapore wegens hobbelig Marina Bay Street Circuit
Ricciardo wil koste wat het kost 'de deur niet dichtgooien voor de Formule 1'
Verstappen speelt de favorietenrol voor de Grand Prix van Singapore! Wint hij daar zijn tweede titel? Zet in en krijg 1,40 keer je inzet terug! Als je verantwoord speelt, houdt je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties