Andrew Shovlin denkt dat Max Verstappen de race had kunnen winnen als de laatste safety car van de Bahreinse Grand Prix iets eerder nodig was geweest. In de slotfase van de race kende de Nederlander een bandenvoordeel ten opzichte van Lewis Hamilton, wat hem onder de juiste omstandigheden de winst op had kunnen leveren.
'Als de race niet achter de safety car geëindigd was, had Hamilton een probleem gehad', stelt de Mercedes-topman, die verantwoordelijk is voor de ingenieurs langs het circuit. 'Hamiltons bandenset was vrij oud, Verstappen reed op versere mediumbanden. Hij had daarop Hamilton zeker onder druk kunnen zetten.'
Mercedes duikt niet naar binnen
Onder de safety car had Hamilton een pitstop kunnen maken die aanzienlijk minder lang zou duren dan wanneer je deze maakt als de safety car niet op het circuit staat. Toch besloot de Duitse renstal buiten te blijven. Shovlin licht de keuze toe: 'We waren er van overtuigd dat de race niet hervat zou worden.'
Daarom durfde Mercedes het wel aan. 'Dat ging sowieso nooit minder dan vier ronden duren. Daarom maakten we ons geen zorgen om de situatie.' Ze bleken gelijk te hebben, Hamilton reed rustig over de eindstreep en voorkwam daarmee dat Red Bull Racing-rijders Max Verstappen en Alexander Albon er met de eerste plaats vandoor konden gaan.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties