Nu het seizoen afgelopen is, gaat Mercedes eindelijk praten met Lewis Hamilton. De coureur heeft nog een contract tot eind 2018, maar beide partijen willen graag met elkaar verder. Ook met Valtteri Bottas gaat gesproken worden. ‘We zullen nu beginnen met de contractbesprekingen’, zegt
Toto Wolff tegen
Sky Sports. De nieuwe deal zou Hamilton zo’n 45 miljoen euro per jaar moeten opleveren. ‘Het is duidelijk dat Lewis en het team graag met elkaar door willen. We hebben samen goed gepresteerd en dat willen we nog wel een paar jaar doortrekken. Er is geen reden om te twijfelen aan verlenging.’
De kans dat Bottas ook na 2018 nog bij Mercedes rijdt, sluit Wolff niet uit. ‘We hebben nooit getwijfeld aan Valtteri’s pure snelheid’, zegt de Oostenrijker. ‘Hij moet doortrekken wat we verschillende malen dit seizoen hebben gezien. We vinden het fijn om met Bottas en Hamilton te werken en ze passen bij elkaar. Er is geen reden om iets te veranderen.’ (Foto: Mercedes AMG F1 Team)