Mercedes introduceert in Oostenrijk vrijwel een volledig nieuwe krachtbron voor George Russell, terwijl bij de andere door Mercedes-motoren aangedreven bolides de control electronics gewisseld wordt. Ook bij Lewis Hamilton is dit het geval, waarmee de Brit aan de maximum toegestane hoeveelheid van het onderdeel zit. Alleen bij Valtteri Bottas en Nicholas Latifi hoeft het onderdeel niet vervangen te worden.
Bij de Williams van Russell gaat Mercedes aankomend weekend gebruik maken van een volledig nieuwe interne verbrandingsmotor, turbo en MGU-H. Dit is het derde onderdeel dat de Brit gebruikt van al deze motorcomponenten, wat inhoudt dat bij de volgende wissel hem een tijdstraf te wachten staat. Bij de motor van Latifi is niets mis, bij Williams blijft het verder rustig.
Ook bij Mercedes worden er nieuwe onderdelen meegenomen naar de tweede Grand Prix in Stiermarken. Bij Hamilton wordt een nieuw elektronisch systeem geïnstalleerd. Wat en of er precies iets mis was met de vorige versie is tot op heden nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat bij Bottas het onderdeel niet verwachten hoeft te worden, ook de Fin komt in actie met dezelfde componenten als vorige week.
McLaren en Aston Martin
Bij de klantenteams worden de control electronics tevens geïntroduceerd. Lando Norris, Daniel Ricciardo, Lance Stroll en Sebastian Vettel zullen allen gebruik maken van het nieuwe component. Ook bij deze heren is niet duidelijk of er iets mis was met de vorige versie. Van de control electronics mogen er per seizoen maximaal twee gebruikt worden. Is een van de Mercedes-klanten door het onderdeel heen dan zal dat resulteren in een gridstraf.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties