Kimi Raikkonen kende zondagavond een moeilijke race. De Ferrari-coureur startte als vijfde vanaf de grid maar zakte al snel terug naar de achtste positie. In gesprek met Sky Sports zegt de Fin dat dit lag aan het ontbreken van de slipstream.
'Ik had een prima start, maar de auto's voor me reden in één lijn, net zoals de auto's achter me. Ik zat links van hen waardoor ik geen slipstream had en zij wel. Daardoor verloor ik al snel een paar posities. Daarna moest ik wachten tot de pitstops om weer een aantal plaatsen goed te maken. Maar toen had ik al geen uitzicht meer op Max Verstappen en Valtteri Bottas', zo concludeert de oud-wereldkampioen.
Uiteindelijk eindigde Raikkonen toch op het podium. De Fin had daarvoor wel de crash van
Lewis Hamilton en
Sebastian Vettel nodig. Door zijn derde plek staat 'The Iceman' nog altijd op een vijfde plek in het algemeen klassement. (foto: Ferrari Media)