Wolff kan weinig met GP Azerbeidzjan: 'Moeilijk te zeggen wie nou sneller was' Formule 1
Formule 1

Wolff kan weinig met GP Azerbeidzjan: 'Moeilijk te zeggen wie nou sneller was'

Wolff kan weinig met GP Azerbeidzjan: 'Moeilijk te zeggen wie nou sneller was'

Toto Wolff zag dat het lastig peilen was wat de snelheid van Lewis Hamilton en George Russell precies was tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan. Russell zat na de crash van Nyck de Vries en de daaropvolgende herstart vast achter Lance Stroll. Wolff kan dan ook alleen maar concluderen dat de race op het Baku City Circuit niet het meeste spektakel leverde. Sergio Pérez en Max Verstappen konden vooraan wel wegrijden en het is aan Mercedes om het gat naar de Oostenrijkse renstal te dichten.

De Grand Prix van Azerbeidzjan staat vaak garant voor spektakel, maar dat was dit weekend wel anders. Ook de coureurs van Mercedes konden geen vuist maken tijdens de race. 'Het was geen spannende race', zegt Wolff bij internationale media. 'Er werd maar weinig ingehaald, zelfs met een groot snelheidsverschil. Tijdens de eerste vrije training gingen we richting een niet-optimale afstelling en tegen de tijd dat we het doorhadden, was het te laat en stond de auto in parc fermé.'

Na de safetycar-herstart was er nog maar weinig te winnen voor de coureurs van Mercedes. Het was door de problemen met het inhalen ook lastig om te stellen welke auto nu de overhand had achter de coureurs van Red Bull Racing. 'De snelheid in vrije lucht leek vergelijkbaar tussen onszelf, de Ferrari's en de Aston Martins. Het was echter moeilijk te zeggen wie uiteindelijk sneller was. Ondertussen verdwenen de Red Bulls op eigen kracht aan de horizon.'

Wolff: 'Denk dat we het gat kunnen dichten'

Momenteel lijkt Mercedes nog altijd niet te kunnen tippen aan de snelheid van de RB19. Wolff denkt dat het gat te dichten is, aangezien de Duitse renstal weet waar het de auto moet verbeteren. 'Als we echter de basis goed kunnen krijgen, denk ik dat we dit jaar dat gat kunnen dichten. Het gaat er niet om punten van neerwaartse druk toe te voegen, maar meer om de coureurs een auto te geven waarin ze vertrouwen hebben', besluit de Oostenrijkse teambaas.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws