Hamilton net als Verstappen slachtoffer van safetycar: 'Dat was een bittere pil om te slikken' Formule 1
Formule 1

Hamilton net als Verstappen slachtoffer van safetycar: 'Dat was een bittere pil om te slikken'

Hamilton net als Verstappen slachtoffer van safetycar: 'Dat was een bittere pil om te slikken'

Lewis Hamilton was naast Max Verstappen het grootste slachtoffer van de timing van de safetycar. De Britse Mercedes-coureur viel terug tot een tiende positie en had daarna heel wat werk te verzetten. Met een fenomenale herstart na de safetycar-periode wist Hamilton al snel zijn jongere teamgenoot in te halen. Uiteindelijk eindigde Hamilton als zesde, en in gesprek met de internationale media kijkt hij terug op de mooie gevechten die hij had.

Voor de Grand Prix van Azerbeidzjan was er een lange lentepauze en Hamilton denkt dat zijn team deze break goed heeft benut om ideaal voorbereid naar Bakoe te reizen. 'Ik denk dat we alles hebben gedaan om het maximale uit de auto te halen. We hebben ons goed voorbereid voordat we hiernaartoe reisden en veel werk in de simulator verricht. Ik ben erg trots op het team en iedereen in de fabriek', opent Hamilton tegenover Sky Sports F1.

Ongunstige pitstop bracht het beste uit Hamilton naar boven

Hamilton was een van de weinige coureurs die een enerverende race meemaakte. 'Het begon best redelijk, maar toen had ik veel bandendegradatie op de medium-banden, en dus moest ik de pitstraat opzoeken', herinnert de 38-jarige Brit zich in gesprek met F1TV. 'Daarna kwam de safetycar naar buiten, waar ik heel zwaar door benadeeld werd.' De Brit viel terug tot een tiende positie en moest opnieuw zijn weg naar voren vinden. 'Dat kostte me vijf plekken, en dat was een bittere pil om te slikken op dat moment. Ik wist dat ik daar niks aan kon doen, en dat ik me moest richten op hetgeen waar ik wel controle over had. Ik focuste me weer, en moest hard racen vanaf de herstart. Ik had een geweldig gevecht met een hele rij auto's, en dat voelde in de auto heel positief aan. Aan het einde joeg ik op de Ferrari (van Sainz, red.), maar ik had net niet genoeg over om hem in te halen. Als we dat gedoe met die safetycar niet hadden gehad, hadden we misschien een beter gevecht gehad.'

Hamilton kijkt vooral uit naar de toekomst en hoopt dat Mercedes in staat is om dan competitiever voor de dag te komen. 'Het is heel belangrijk om dit soort ervaringen te hebben en comfortabel te worden met de auto. De auto is dit jaar héél lastig om te besturen, en soms voelt het iets beter aan. Vandaag was het niet perfect, maar ik had vrij goede snelheid, en het toont aan dat we op de juiste weg zijn. Zodra we de upgrades krijgen, zullen we ons in een veel betere positie bevinden. We weten niet precies hoe goed de upgrades zijn, maar het gaat de start van iets nieuws zijn', zinspeelt Hamilton mogelijk op een zichtbare verandering aan de W14.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws