Allison denkt dat upgrades in Imola Mercedes zal helpen: 'Auto wordt fijner om te besturen' Formule 1
Formule 1

Allison denkt dat upgrades in Imola Mercedes zal helpen: 'Auto wordt fijner om te besturen'

Allison denkt dat upgrades in Imola Mercedes zal helpen: 'Auto wordt fijner om te besturen'

Volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff worstelt het team nog steeds met het concept van de auto. Momenteel ligt het grootste probleem bij de ride control, maar kan dat probleem niet opgelost worden voor 2024. 'We werken nu aan het bouwen van een auto die het minste shit is', vertelt Wolff bij Motorsport.com.

De W14 heeft al problemen sinds de start van het seizoen. Het gaat nu vooral om de cockpit die te ver naar voren is geplaatst ten opzicht van de voorwielen. Mike Elliott en James Allison hebben er wel een oplossing voor, maar die oplossing komt pas in 2024. Wel roept Mercedes al een aantal weken dat er een nieuw concept komt. De eerste upgrades daarvoor zullen eind mei bij de Emilia Romagna Grand Prix geïntroduceerd worden.

Volgens de Oostenrijkse teambaas moeten de verwachtingen wel laag gehouden worden. 'Het idee is dat het beter wordt in Imola, maar dat kunnen we pas zeggen als de upgrades daadwerkelijk zijn doorgevoerd', vertelt Wolff. 'Het is ook niet alsof we dan opeens Red Bull Racing wel bij kunnen houden, dus dat moet ook niet verwacht worden. We willen gewoon vooral dat de auto beter wordt.'

Allison: 'De auto wordt straks wel fijner om in te rijden'

Volgens Allison zal de auto met de nieuwe upgrades meer neerwaartse kracht genereren, waardoor de balans van de auto beter wordt. 'De auto zal dan fijner zijn om te besturen', legt Allison uit. Dat is goed nieuws voor coureurs Lewis Hamilton en George Russell. Allebei de coureurs hebben namelijk al eens dit seizoen geklaagd over de auto en hoe lastig die te besturen is.

Wolff legt verder nog uit dat het grootste probleem bij Mercedes momenteel de ride control is. 'Je ziet het op de onboards, onze auto is gewoon te laag en te stijf vergeleken met de auto van Red Bull. Grondeffectauto's zijn gewoon shit, het draait nu eigenlijk alleen maar om de auto die het minst shit is.'

Als er geen budgetplafond was geweest, dan had Mercedes allang meerdere aanpassingen gedaan, is Wolff van mening. 'We moeten nu voorzichtig zijn in onze upgrades, we mogen niet te veel aanpassen, al is dat natuurlijk wel wenselijk. We zijn nu gewoon bezig met een auto waar we het maximale uit kunnen halen, hopelijk laten we dat ook snel zien op de baan zelf.'

Test F1TV zeven dagen gratis rond de Grand Prix van Miami! Bekijk ook de andere tv-aanbieders op onze Formule 1-live kijken-pagina.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws