De auto's van 2020: Met sharkfin en zonder metalen delen op wing-endplates Formule 1
Formule 1

De auto's van 2020: Met sharkfin en zonder metalen delen op wing-endplates

De auto's van 2020: Met sharkfin en zonder metalen delen op wing-endplates

Langzaam maar zeker kruipt de officieuze start van het Formule 1-seizoen 2020 dichterbij. Over enkele weken worden de doeken van de wagens getrokken en worden de eerste meters gemaakt op het circuit van Barcelona. Maar hoe zien de wagens er anno 2020 eigenlijk uit? F1Maximaal zet een aantal wijzigingen aan de auto's op een rijtje.

Heel veel verschillen tussen de Formule 1-bolides uit 2019 en de nieuwe 2020-wagens zijn er niet. De grote verandering aan het uiterlijk en de werking van de wagens vindt immers na 2020 plaats. Toch zijn er ook komend seizoen wat kleine wijzigingen.

De meest opvallende is de terugkeer van de zogenaamde 'shark-fin', een verlengde vleugel op de motorkap, die in 2017 en masse zijn intrede deed op de wagens en door veel fans als foeilelijk werden bestempeld. In 2020 keren deze vleugels verplicht terug, zij het in kleinere vorm. De teams moeten hier verplicht het startnummer van de coureur op plaatsen zodat de toeschouwers langs de baan kunnen zien wie er voorbij komt.

Minder lekke banden door minder metaal
Een tweede wijziging is dat de vleugeltjes aan de buitenkant van de wing-endplates aan de voorvleugel niet langer van metaal mogen zijn. Om het aantal lekke banden na een touché in een duel te verminderen, moeten deze buitenste vleugeltjes tenminste voorzien zijn van 5cm koolstofvezel.

Een laatste verandering is dat de teams de luchthappers voor de remkoeling voortaan zelf moeten produceren en niet langer af mogen nemen van een externe leverancier.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws