'Ferrari introduceert krachtiger hybridesysteem in België of Italië' Formule 1
Formule 1

'Ferrari introduceert krachtiger hybridesysteem in België of Italië'

'Ferrari introduceert krachtiger hybridesysteem in België of Italië'

Ferrari gaat over enkele wedstrijden een verbeterd hybridesysteem introduceren. Op Corriere dello Sport wordt gemeld dat de Italiaanse renstal van plan is om in België of Italië een nieuw hybridesysteem te laten debuteren, waarmee Ferrari op vermogensgebied een stap gaat zetten. Op betrouwbaarheid lijken er geen grote wijzigingen aan te komen, dus het team heeft geen andere keuze dan nieuwe onderdelen introduceren wanneer er tijdens de wedstrijden iets stukgaat.

'Het nieuwe hybridesysteem wordt verwacht in Spa of Monza, en is ontwikkeld om meer energie vrij te geven over één ronde', wordt gesteld bij het doorgaans goed ingevoerde Italiaanse medium. Ferrari plant dus om nog meer vermogen uit het huidige pakket te halen. Hoe dit de betrouwbaarheid van het motorblok gaat beïnvloeden, is nog niet duidelijk.

Sainz' motorprobleem in Oostenrijk

Het bericht vanuit Italië wordt ongetwijfeld met open armen ontvangen door Carlos Sainz en Charles Leclerc, die beiden de nodige technische malheur gekend hebben in 2022. Er wordt nog maar eens benadrukt dat Sainz in Oostenrijk een vergelijkbaar probleem ervoer als Leclerc, en dat dat probleem met name te maken heeft met de turbo en MGU-H. In deze onderdelen loopt de temperatuur gedurende de race hoog op.

Is Sainz een van deze twee onderdelen verloren in Spielberg dan zal hij met een verouderde versie in actie moeten komen in Frankrijk en nog een uitvalbeurt moeten riskeren, of een gridstraf van minstens tien plekken moeten incasseren. Voor Mattia Binotto zit er volgens Corriere niets anders op: in de komende races is de enige oplossing om nieuwe onderdelen te steken wanneer er iets ontploft.

Ferrari denkt aan volgende seizoenen

De betrouwbaarheid is niet om over naar huis te schrijven, maar op puur vermogen is Ferrari een tandje te sterk voor de concurrenten, en daar kunnen ze over enkele races dus nog een schepje bovenop doen. 'We hebben hard gewerkt aan de prestaties, wetende dat de krachtbron tot 2026 bevroren zal worden. Wij kijken dus ook vooral naar de aankomende seizoenen', concludeert de Italiaan vastberaden.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws