Ferrari wil de concurrentie vanaf 2021 op motorisch gebied wegblazen met 'Superfast'-concept Formule 1
Formule 1

Ferrari wil de concurrentie vanaf 2021 op motorisch gebied wegblazen met 'Superfast'-concept

Ferrari wil de concurrentie vanaf 2021 op motorisch gebied wegblazen met 'Superfast'-concept

Bij de Italiaanse tak van Motorsport weten ze meer over de plannen voor de Ferrari-krachtbron van 2021. De krachtbron die ze vanaf 2021 willen produceren zal geen revolutionair staaltje ingenieurswerk zijn, maar diverse verbeteringen op meerdere fronten zullen het team van Charles Leclerc en volgend jaar ook Carlos Sainz vooruit moeten helpen.

Er zullen een aantal oplossingen doorgevoerd worden, waaronder een nieuwe turbo die wat kleiner is dan de huidige. Deze turbo zal de prestaties van de MGU-H ook ten goede komen. Daarnaast gaat Ferrari voor een innovatieve intercooler (warmtewissellaar bij verbrandingsmotoren, red.) waarmee ze zo'n dertig PK willen winnen.

Een snelle verbrandingskamer vanaf 2021

Terwijl Ferrari zich klaarmaakt voor een sportieve revanche kijken ze ook al naar de krachtbron die ze in 2022 voort willen brengen. 'Superfast', zo wordt het nieuwe ontwerp genoemd binnen Maranello. De reden hiervoor is dat ze met een verbrandingskamer willen komen die snellere ontstekingstijden kent, zonder dat het de prestaties van het brandstofmengsel aantast.

De motor met zes cilinders zal verschillende inlaat- en uitlaatkanalen hebben, waarmee Ferrari terugkeert naar een filosofie met stromingen, in plaats van de wervelende beweging die de brandstof en uitlaatstoffen momenteel maken. Daarmee hoopt men het verbrandingsproces te versnellen en derhalve de efficiëntie van de motor te verhogen.

Ferrari neemt turbo onder de loep

De verbeterde turbo, die zoals gezegd iets kleiner is dan de huidige turbo, zal in samenwerking met de nieuwe MGU-H tot meer elektrisch vermogen moeten leiden, terwijl ook de reactiesnelheid van het systeem omlaag gaat. De combinatie van al deze innovaties moet de renstal volgens het Italiaanse medium vanaf 2021 zo'n 30 PK opleveren, vermogen dat Ferrari hard nodig heeft.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws