Ferrari reed tijdens het Grand Prix-weekend van Bahrein op zaterdag en zondag met een andere achtervleugel dan waar het mee van start ging op vrijdag. Volgens Formule 1-journalist Mark Hughes was het een poging om wat meer snelheid te creëren.
'De auto bleek (op vrijdag, red.) ver achter het tempo te liggen', schrijft Hughes. 'Van strijdend om de derde snelste auto te zijn in Portugal, was Ferrari plotseling pas de zevende snelste en nauwelijks sneller dan Alfa Romeo.' Het Italiaanse team introduceerde op zaterdag dan ook een andere achtervleugel, die minder neerwaartse druk genereert en dus sneller moet zijn.
'De lepelvormige vleugel behoudt de algemene architectuur van de conventionele vleugel, maar heeft minder flapoppervlak aan de uiteinden van de motor', vervolgt Hughes. 'Wat wat neerwaartse druk kost, maar minder weerstand geeft aan het zwaarste deel van de achtervleugel.' Door de nieuwe vleugel kwalificeerde Ferrari zich op zaterdag nog steeds slechts als elfde en twaalfde, maar was het wel sneller dan Alfa Romeo.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties