Horner over boordradio-geklaag Verstappen: 'Hij had naar het grotere geheel moeten kijken'

Formule 1
door Marnik Kok
dinsdag, 25 augustus 2020 om 14:48
verstappen horner albon masker silverstone 2020jpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Christian Horner vindt dat Max Verstappen niet in de positie is om bepaalde eisen te stellen via de boordradio. De Nederlander klaagde tijdens de Spaanse Grand Prix over zijn banden en wilde naar binnen gaan, maar zijn teambaas vindt dat de strategen dat wel bepalen.
'Hij had naar het grotere geheel moeten kijken', verklaart Horner in de Talking Bull Podcast. Hij snapt dat Verstappen niet alles kan zien vanuit zijn cockpit, maar coureurs moeten zich er bij neerleggen dat de pitmuur dat wel ziet: 'Wij kunnen precies de bandendegradatie en de pace volgen.'
Het gaat namelijk ook om de rest van de race en niet alleen om zijn eerste stint. Horner was blij dat zijn coureur later tot bezinning kon komen: 'Na de race realiseerde hij zich gelukkig dat hij fout zat, dat heeft hij ons laten weten.'

Verstappen klaagt bij Red Bull over softbanden

loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading