'Leclerc benut sleutelfactor Ferrari, Sainz kan hem niet imiteren' Formule 1
Formule 1

'Leclerc benut sleutelfactor Ferrari, Sainz kan hem niet imiteren'

'Leclerc benut sleutelfactor Ferrari, Sainz kan hem niet imiteren'

De verhoudingen in de Formule 1 zijn afgelopen weekend nog duidelijker geworden. Red Bull Racing is nog steeds de dominante kracht in de koningsklasse van de autosport, terwijl vooral Charles Leclerc de potentie van de SF-23 kon laten zien. Daarachter strijden Aston Martin en Mercedes met elkaar in de top van het middenveld. Beide teams hadden moeite om Ferrari bij te benen, omdat de renstallen met hun eigen problemen kampten gedurende het weekend.

Een sprintraceweekend heeft in het verleden wel eens de verhoudingen tussen de teams weten te veranderen. In Azerbeidzjan leek dat ook even het geval te zijn toen Leclerc toch redelijk onverwachts poleposition wist te pakken voor beide races. 'De machtsverhoudingen zijn nog steeds hetzelfde', concludeert Auto, Motor und Sport echter. 'Red Bull zet de toon en achter Ferrari strijden Aston Martin en Mercedes met elkaar. Dit betekent dat de snelste auto nog steeds de snelste auto blijft, zelfs met minder voorbereidingstijd.'

Leclerc laat zijn klasse zien

Ferrari heeft in de eerste races echter niet laten zien dat de Italiaanse renstal het tweede team is. Vooral Leclerc bewees in Bakoe het tegendeel. 'Een sleutelfactor was dat Ferrari nu een betere grip heeft op bandenmanagement. Leclerc hanteerde de filosofie van (Fernando, red.) Alonso om langzamer en zachter te beginnen aan de stint om de banden te sparen en de race beter op te delen. Zijn teamgenoot kon hem echter niet imiteren. De Spanjaard had het hele weekend moeite met de afstelling en had geen vertrouwen in de auto.'

'Afgezien daarvan struikelde de concurrentie ook over zijn eigen problemen', vervolgt het Duitse medium. Aston Martin kampte bijvoorbeeld het hele weekend met een DRS-defect dat pas voor de twee races werd opgelost. Ook Mercedes kon Ferrari uiteindelijk niet bijbenen. 'Bij Mercedes struikelden men over het feit dat het nieuwe asfalt op het Baku City Circuit zorgde voor een lagere rijhoogte door de minder hoeveelheid hobbels. Andere teams profiteerden hier meer van dan de Zilverpijlen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws