Meer neerwaartse druk gaf Mercedes voordeel in Turkije: 'Maar het was niet genoeg' Formule 1
Formule 1

Meer neerwaartse druk gaf Mercedes voordeel in Turkije: 'Maar het was niet genoeg'

Meer neerwaartse druk gaf Mercedes voordeel in Turkije: 'Maar het was niet genoeg'

Mercedes had tijdens de Grand Prix van Turkije minder moeite met het op temperatuur krijgen van de banden. Door de hoge neerwaartse druk van de Duitse Formule 1-auto stroomde er meer energie naar de band, waardoor er meer grip zou moeten ontstaan. Het maakte echter geen groot verschil en het resultaat van de race hing er ook zeker niet vanaf.

'Hoe meer downforce (neerwaartse druk, red.) je hebt, hoe gemakkelijker het is om onder dit soort omstandigheden energie op de banden te genereren', legt hoofdstrateeg van Mercedes, James Vowles, uit op YouTube. 'Maar het was niet genoeg om er een voordeel uit te halen tijdens de race.'

Door de natte omstandigheden, in combinatie met een nieuwe laag asfalt, hadden de coureurs het op Istanbul Park moeilijk. Sommige coureurs spraken zelfs over het rijden op ijs. Meer neerwaartse druk zou in dat geval een voordeel zijn. 'De downforce bracht ons zeker in een betere situatie dan sommige andere teams, maar niet zodanig dat het plotseling de banden beter liet werken', besluit Vowles.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws