Oud Red Bull-coureur waarschuwt: 'Het is een niet te onderschatten virus'

Formule 1
vrijdag, 06 november 2020 om 9:35
Aston Martin Formule 1 Monaco

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Voormalig Red Bull Racing-coureur Vitantonio Liuzzi waarschuwt iedereen voor de gevaren van het coronavirus. De Italiaan raakte zelf besmet met het virus tijdens een training op het circuit en moest zes dagen doorbrengen in het ziekenhuis met een longontsteking.
'Ik voelde me na de training uitgeput', vertelt Liuzzi in gesprek met Gazzetta. 'Eerst dacht ik dat het de vermoeidheid van de oefeningen was, aangezien mijn lichaam niet meer gewend was aan de inspanningen. Toen hebben we uiteindelijk toch besloten mij ons laten testen.' Die test kwam uiteindelijk positief terug, ook voor zijn vrouw.
'We moesten in totaal 118 mensen waarschuwen over dat we in quarantaine moesten gaan', vervolgt de Italiaan, die aangeeft dat de eerste paar dagen na besmetting, meevielen. 'De koorts is nooit hoog geweest', vertelt hij. 'Maar na vier dagen zij we onze smaak verloren.' Daarna ging het steeds slechter.
De voormalig Red Bull-coureur moest zelfs naar het ziekenhuis vanwege een longontsteking en wil anderen dan ook waarschuwen. 'Het is een niet te onderschatten virus', zegt hij. 'In het begin denk je dat je onoverwinnelijk bent, maar het is in staat je leven te veranderen. Het is belangrijk je goed te ontsmetten.'
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading