Pirelli blijft tot en met 2027 bandenleverancier van de Formule 1, wordt bevestigd via de officiële kanalen. Bridgestone had zich ook ingeschreven voor de tender, maar het is Pirelli dat zijn contract met de koningsklasse van de autosport verlengd. Pirelli heeft ook een optie om de samenwerking met de Formule 1 nog een extra jaar te verlengen.
Pirelli is al sinds 2011 de enige bandenleverancier van de Formule 1. Het Italiaanse bedrijf moest voor het eerst in tijden een concurrentiestrijd aangaan met een andere bandenleverancier. Bridgestone stond er namelijk voor open om weer terug te keren naar de koningsklasse van de autosport. Pirelli heeft de strijd van Bridgestone uiteindelijk gewonnen. 'Gedurende deze tijd heeft Pirelli altijd positief samengewerkt met coureurs, teams, de FIA en de Formule 1 om banden te leveren die uitstekende races mogelijk maken, data te analyseren en feedback te verzamelen om het product jaar na jaar voortdurend te verbeteren', zegt Formula 1 in een statement.
Pirelli wil meeliften op succes F1
Het was uiteindelijk Stefano Domenicali, de CEO van Liberty Media, die de beslissing nam om Pirelli aan boord te houden. De Italiaan is dan ook blij met de verlengde samenwerking met de bandenleverancier. 'De toewijding aan kwaliteit, innovatie en hun diepgaande kennis van onze sport zal van cruciaal belang zijn in de komende jaren wanneer we onze nieuwe regelgeving in 2026 naderen en het werk waar Pirelli zich op richt met betrekking tot duurzaamheid. Sinds 2011 is Pirelli dan ook van onschatbare waarde geweest.'
Bij Pirelli is men ook tevreden dat de banden tot en met 2027 gebruikt zullen worden. Uitvoerend vice-president en CEO Marco Tronchetti Provera. De CEO ziet de groei van de sport als een belangrijk punt om de samenwerking door te zetten. 'We zijn verheugd dat onze aanwezigheid in de Formule 1 verlengd is. Pirelli was er al bij toen de Formule 1 werd geboren in 1950, en met deze laatste verlening zal het bedrijf nu gedurende bijna twee decennia van het moderne Formule 1-tijdperk een hoofdrolspeler zijn. Dankzij de impuls van Liberty Media en de steun van de FIA beleeft de sport een buitengewone periode van groei.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties