Net als afgelopen seizoen zal topdesigner Adrian Newey opnieuw niet heel veel betrokken zijn bij Red Bull in de nieuwe jaargang. Dat heeft Christian Horner laten weten in gesprek met Motorsport-Total. Dat is redelijk verrassend, aangezien het Newey was die Red Bull dit seizoen weer op de rails zette na een zeer moeilijke seizoensstart. De verwachting was dat Newey zich grotendeels weer ging bemoeien met het Formule 1-team, zeker nadat hij verschillende andere projecten liet vallen. ‘Adrian zal zich evenveel bemoeien met de nieuwe auto als met die van afgelopen jaar. Hij zal zijn tijd opdelen en zich voor vijftig procent richten op de Formule 1', laat Horner weten.
De werkzaamheden van Newey werden dit seizoen opgepakt door Rob Marshall, Dan Fallows, Pierre Wache en Paul Monaghan, maar toen de problemen te groot werden, werd Newey opgetrommeld. De verwachting van Red Bull is dat dat in 2018 niet nodig meer is, aangezien het voorseizoen anders en ogenschijnlijk beter wordt aangepakt. (Foto: Red Bull Content Pool)