Sean Bratches, commercieel directeur van de Formule 1 wil graag zien dat kleinere teams ook kans maken op overwinningen. Een soort shock als Leicester City teweeg bracht in de Premier League, toen het 'kleine' team in het seizoen 2015/2016 kampioen werd.
De Amerikaan legt uit hoe Liberty Media dat tot stand wil brengen: 'We willen gewoon een betere competitie creëren. We hebben op dit moment geen Leicester City op de grid. De topteams zijn te ver verwijderd van het middenveld en de achterhoede. Dat moet veranderen door budgetplafonds, herverdeling van de inkomsten en we moeten het beleid gaan aanpassen om meer spectaculaire races te creëren', aldus Bratches.
Het is al meer dan een jaar geleden dat Liberty Media de Formule 1 overnam en volgens Bratches zijn er al veel veranderingen doorgevoerd: 'De Formule 1 heeft altijd minder gepresteerd dan het zou kunnen. We hebben de commerciële kant goed aangepakt, waardoor het steeds verder richting het niveau gaat waar het thuishoort', zo sloot de Amerikaan af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties