Update | Mercedes: 'Raakten niet in paniek van brandende remmen Hamilton' Formule 1
Formule 1

Update | Mercedes: 'Raakten niet in paniek van brandende remmen Hamilton'

Update | Mercedes: 'Raakten niet in paniek van brandende remmen Hamilton'

Lewis Hamilton heeft een vermoeden dat zijn remmen in brand stonden bij de start op Mugello. De zesvoudig wereldkampioen blikt bij Formula 1 terug op zijn start van de Grand Prix van Toscane, die hij uiteindelijk wist te winnen.

'Tijdens de formatieronde was het verschil in temperatuur tussen mijn banden bijna tweehonderd graden. Ik deed toen mijn uiterste best om die laatste ook op temperatuur te krijgen', haalt de Brit zich voor de geest.

Het gevolg was dat er bij de start veel rook van de remmen van zijn Mercedes W11 af kwam: 'Ik kreeg ze op ongeveer duizend graden en probeerde ze toen in de laatste bochten en op de start-finish af te koelen.'

Hamilton: 'Ik meende zelfs vlammen te zien'

'Ik kwam aan op mijn startplek en zag veel rook van de remmen komen. Ik maakte mij daar zeker zorgen over. Als je stilstaat brand je namelijk zo de binnenkant van de remmen weg', aldus de Mercedes-coureur. 'Ik meende zelfs vlammen te zien op een gegeven moment.'

Voor echte problemen heeft het vuurtje bij Hamilton niet gezorgd: 'Gelukkig startten we vrij snel en kende ik vanaf dat moment geen problemen. Het was echter zeer op de limiet.' (Foto: Mercedes AMG F1)

Update 15.15u (16/09) | Mercedes: 'Raakten niet in paniek van brandende remmen Hamilton'

Mercedes denkt dat de brandende remmen van Lewis Hamilton tijdens de Grand Prix van Toscane te danken zijn aan de matige hoeveelheid koeling waarmee de Mercedes-rijders reden. Hoofdingenieur Andrew Shovlin licht toe via Autosport dat Mercedes zich echter geen zorgen maakt.

Wanneer de Brit aan de tand gevoeld wordt over het probleem van de zesvoudig wereldkampioen, blijft hij kalm: 'We maakten ons daar niet echt zorgen over. We reden met relatief weinig koeling aan de remmen omdat er hier relatief weinig geremd wordt.'

'Je moet de remkoeling dus minder open zitten om ze op de juiste temperatuur te krijgen. Het enige dat mis kan gaan in die openingsfase is dat er koolstofvezel rondom de remmen weggebrand wordt, maar we raakten er niet echt van in paniek om eerlijk te zijn', concludeert de Mercedes-man.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws