Problemen bij Red Bull houden aan: 'Dit kan niet goed zijn voor de achtervleugel' Opinie
Opinie

Problemen bij Red Bull houden aan: 'Dit kan niet goed zijn voor de achtervleugel'

Problemen bij Red Bull houden aan: 'Dit kan niet goed zijn voor de achtervleugel'

Het team van Red Bull Racing heeft ook tijdens de eerste sessie van zaterdag veel problemen gehad met de achtervleugel van hun bolides. Zowel Max Verstappen als Sergio Pérez stonden de eerste twintig minuten van de derde vrije training binnen, terwijl monteurs bezig waren met reparaties. Voor de Mexicaan pakten deze reparaties goed uit en leek de vleugel niet meer te flapperen. Verstappen moest nog een keer binnenkomen voor reparaties.

Het is de afgelopen Grand Prix-weekenden een terugkerend probleem voor de Oostenrijkse renstal. Op de rechte stukken klappert het bovenste gedeelte van de achtervleugel op en neer, terwijl de DRS geactiveerd is. Dit onderdeel van de vleugel lijkt al sinds de Grand Prix van de Verenigde Staten niet meer in zijn positie gehouden te kunnen worden. Hierdoor missen de coureurs van Red Bull op de rechte stukken belangrijke snelheid.

Ook in Qatar gaat het dus weer mis voor het team van Verstappen en Pérez. Tijdens de trainingen op vrijdag was de vleugel het onderwerp van gesprek. Het team was in het begin van de derde vrije training op zaterdag druk bezig om de achtervleugel te repareren. Bij de Mexicaanse coureur leken de problemen direct verholpen, aangezien de vleugel niet meer leek te klapperen tijdens zijn eerste getimede ronde. Voor Verstappen was het een ander verhaal, aangezien de vleugel nog steeds licht bewoog tijdens zijn eerste runs. De Nederlander kwam weer naar binnen, maar werd ook weer naar buiten gestuurd, waardoor het probleem voor nu verholpen lijkt.

Hill voorziet problemen voor Red Bull 

Voormalig coureur Damon Hill laat bij Sky Sports weten dat het team van Red Bull bezorgd moet zijn om de problemen met de achtervleugel. De Brit voorziet andere moeilijkheden voor het team als dit probleem niet snel wordt opgelost. 'Ik vraag me af wat de schade veroorzaakt', begint Hill. 'De actuator kan de DRS niet in positie houden. Ik kan me voorstellen dat dat niet goed is voor de vleugel. Je wil aerodynamische onderdelen constant houden, aangezien het anders weerstand zal creëren', aldus de eenvoudig wereldkampioen.

Wedden dat Verstappen de pole pakt? Ontvang 2,75 keer je inleg bij Bet365.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws