Albers uit kritiek: 'Ik weet niet wie de regie deed in Spanje, maar het was dramatisch' Formule 1
Formule 1

Albers uit kritiek: 'Ik weet niet wie de regie deed in Spanje, maar het was dramatisch'

Albers uit kritiek: 'Ik weet niet wie de regie deed in Spanje, maar het was dramatisch'

Christijan Albers heeft zich afgelopen maandag mateloos geërgerd aan de regie van de Formule 1-uitzending op TV. De voormalig Formule 1-coureur stelt dat het spannende gevecht tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton te weinig in beeld was, waardoor men voor de TV te weinig meekreeg van het belangrijke duel. Daarnaast analyseert Albers dat Red Bull meer last heeft van bandenslijtage, iets wat de renstal zal moeten verhelpen.

'Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n slechte TV-opname gezien van de Formule 1', begint Albers in de Formule 1-podcast van De Telegraaf. 'Ik weet niet wie daar de knoppen heeft bediend, maar het was echt dramatisch. Er was een enorm spannend gevecht tussen Hamilton en Verstappen, dat om het wereldkampioenschap ging en alle spannende momenten tussen die twee heeft de regie totaal aan zich voorbij laten gaan. Vooral het achterveld was in beeld, het irriteerde me echt. De slechte regie van de Formule 1 viel me echt op.'

Ondanks dat Albers het gevecht tussen Mercedes en Red Bull Racing niet goed genoeg kon zien, merkte de Nederlander wel op dat de Zilverpijlen erg goed voor de dag kwamen. 'Dat kwam mede door een hele slimme truc van Mercedes. Tijdens de kwalificatie gaven ze de zachte band, waarop ze de race startten, een zogeheten heat cycle. Dat betekent dat ze voor het gebruiken van de band, er één rondje mee naar buiten gaan. Zo word de band in feiten een beetje harder en kan je er langer mee doorrijden in de race. Dit heeft ze een duidelijk voordeel gegeven.'

In ieder geval merkte de oud-coureur op dat de banden onder de Red Bull-bolide er sneller aangingen dan bij Hamilton. 'Dat kan aan twee dingen liggen. Ergens heb ik het idee dat Max aan het begin van de race erg agressief omsprong met zijn banden, waardoor ze sneller sleten. Anderzijds kan het ook te maken hebben met dat de RB16B gewoon minder goed is in het onderhouden van de banden in de bochten. Het is in ieder geval iets waar ze naar moeten kijken om nog competitiever voor de dag te komen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws