Binotto wil niks weten van wrijving tussen Leclerc en Sainz: 'Gevecht in sprintrace een misverstand' Formule 1
Formule 1

Binotto wil niks weten van wrijving tussen Leclerc en Sainz: 'Gevecht in sprintrace een misverstand'

Binotto wil niks weten van wrijving tussen Leclerc en Sainz: 'Gevecht in sprintrace een misverstand'

Ferrari wist na de sprintrace voor de Grand Prix van Oostenrijk dat haar coureurs een goede kans zouden maken tijdens de hoofdrace. Max Verstappen wist de sprintrace te winnen, en begon daardoor op poleposition op zondag, maar het mocht niet baten voor de coureur van Red Bull Racing. Charles Leclerc wist uiteindelijk de hoofdrace te winnen, en dat bewijst aan Mattia Binotto dat Ferrari het gat qua rechtelijnsnelheid heeft weten te dichten.

Ferrari heeft al sinds het begin van het jaar een ijzersterke auto. Door verschillende omstandigheden heeft het team de resultaten niet weten te maximaliseren. 'Deze auto bewijst de hele tijd al dat deze competitief kan zijn', wordt Binotto geciteerd door Formu1a.uno. 'Niet alleen hier in Oostenrijk, maar ook op Silverstone, en zelfs als we verder teruggaan naar Monaco en Spanje. Als het aankomt op pure snelheid, dan denk ik dat er niet veel verschil tussen de twee auto's zit', doelt de teambaas van Ferrari op de bolide van Red Bull.

Ferrari zag kansen groter worden na sprintrace

In de sprintrace moest Ferrari nog het onderspit delven. Desondanks had iedereen binnen het team voldoende vertrouwen. 'We hadden goede pace in de sprintrace, maar het was lastig om te begrijpen hoe erg Max aan het pushen was.' Verstappen had een aardige voorsprong opgebouwd na een gevecht tussen Leclerc en Carlos Sainz. 'Charles wilde zijn banden sparen voor het einde van de sprintrace, terwijl Carlos dacht dat het beter was om te pushen. Het was een misverstand tussen beide rijders.'

Uiteindelijk bleek bandenmanagement de sleutel tot de overwinning van Leclerc. De Ferrari-teambaas wist dat de Monegask vanaf het begin van de race direct de druk moest opvoeren richting Verstappen. 'Onze bandenmanagement was beter en we zagen tijdens de sprintrace al dat we Max onder druk moesten zetten. Daardoor moest hij meer pushen en degradeerden zijn banden sneller.'

Upgrades dichten gat naar Red Bull

Vooral op Silverstone heeft het team van Ferrari een grote stap weten te zetten. De nieuwe achtervleugel lijkt haar vruchten af te werpen. 'We hebben hard gewerkt aan onze nieuwe achtervleugels. We hebben deze voor het eerst op de auto van Charles gezet in Canada, en in Silverstone op beide auto's.' Het gat dat Ferrari had qua rechtelijnsnelheid lijkt nu verdwenen te zijn. 'Het gat is nagenoeg te verwaarlozen', concludeert Binotto.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws