Circuitontwerper Hermann Tilke is niet heel gelukkig met het idee dat Zandvoort van plan is om de Formule 1 terug wil halen naar het racepark. De man die bijna alle Formule 1-banen heeft ontworpen ziet liever een race door de straten van een grote stad of op het TT-circuit van Assen.
‘Als je voldoende geld hebt, is alles mogelijk. Een race op een bestaand circuit organiseren is in ieder geval al veel goedkoper dan een straatrace’, zegt Tilke tegen De Telegraaf. ‘Qua lay-out is Zandvoort een supercircuit, maar er moet wel heel veel worden veranderd.’
‘Laat ik het zo zeggen:’, vervolgt Tilke. ‘Als Zandvoort mogelijk is, is Assen heel goed mogelijk. Daar volstaan relatief kleine veranderingen aan circuit, gebouwen en infrastructuur. Als ik de mensen van het TT-circuit was, zou ik echter de baan voor de MotoGP intact laten. Daar moet je niet aan komen.’