Duits medium is radeloos: 'Wat geeft ons hoop op meer spanning?' Formule 1
Formule 1

Duits medium is radeloos: 'Wat geeft ons hoop op meer spanning?'

Duits medium is radeloos: 'Wat geeft ons hoop op meer spanning?'

Duits medium Auto, Motor und Sport vraagt zich af of het 2024-seizoen weer net zo 'saai' gaat worden als 2023, nadat Max Verstappen met overmacht de winst tijdens de openingsronde in Bahrein op zijn naam schreef. Volgens het Duitse medium kampte zowel Ferrari als Mercedes met veel problemen, waardoor beide teams geen enkele bedreiging konden vormen voor de huidig wereldkampioen.

De eerste race van het nieuwe 2024-seizoen is alweer verreden, en Verstappen ging gewoon weer door met waar hij in 2023 mee bezig was. De Nederlander startte van pole in Bahrein, en reed onbedreigd en met een enorme voorsprong naar de finishlijn. 'Is de overwinning van Verstappen in Bahrein een teken van weer een saai seizoen?' vraagt het Duitse medium zich daarom ook af in de nabeschouwing van de Grand Prix van Bahrein 2024. 'Wat geeft ons hoop op meer spanning?'.

Zelf bagatelliseerde Red Bull de dominante overwinning van hun coureur een beetje. Het team zegt dat de grote voorsprong van Verstappen vooral ontstaan is in de laatste stint met de zachte banden. 'Bij Red Bull konden ze niet begrijpen waarom hun directe rivalen niet ook een paar verse softs voor zichzelf hadden bewaard. Vorig jaar was Red Bull immers al succesvol met deze strategie', aldus Auto Motor und Sport.

Vooral van Ferrari werd verwacht dat het Italiaanse team de grootste uitdager van de Oostenrijkse renstal zou kunnen worden, maar dat viel tijdens de openingsrace toch wat tegen. Verstappen finishte namelijk 25 seconden eerder dan Carlos Sainz op P3. 'Hoewel Ferrari zich presenteerde als de tweede kracht in het veld, werden ze ondergewaardeerd. Zowel Carlos Sainz als Charles Leclerc kampten met remproblemen. In het geval van Leclerc was het zo erg dat de auto heftig naar rechts trok bij het afremmen', schrijft het Duitse medium.

'Mercedes vocht op meerdere fronten tegelijk'

Ook bij Mercedes kampte de renstal met meerdere problemen aan de W15 tijdens de race, waardoor het Duitse team niet zo goed kon presteren als ze hadden gehoopt. 'Mercedes vocht op meerdere fronten tegelijk', analyseert het Duitse medium de problemen bij de renstal. 'Al na een paar ronden moesten de coureurs het motorvermogen verlagen, omdat de temperatuur achterin omhoogschoot. Beide coureurs worstelden ook met een mysterieuze balansverschuiving. Op de racedag had de W15 plotseling de neiging om zwaar te ondersturen. De technici vermoeden dat de banden uit het operationele kader vielen door de lagere asfalttemperaturen en de veranderde windrichting. Door de lift-and-coast was er ook een gebrek aan remwarmte van binnenuit, waardoor de voorbanden nog verder afkoelden.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws