F1 betaalt 240 miljoen dollar voor 39 hectaren grond in Las Vegas Formule 1
Formule 1

F1 betaalt 240 miljoen dollar voor 39 hectaren grond in Las Vegas

F1 betaalt 240 miljoen dollar voor 39 hectaren grond in Las Vegas

Greg Maffei, CEO van Liberty Media, heeft aangegeven dat de Formule 1 240 miljoen dollar (227,5 miljoen euro, red.) gaat investeren in de Grand Prix van Las Vegas van volgend seizoen. In samenwerking met dochterbedrijf Live Nation en andere lokale investeerders gaat Liberty Media het evenement promoten. Het geld wordt nu geïnvesteerd in een gebied van 39 hectaren, waar de permanente pitstraat en de paddock gebouwd gaan worden.

Deze 39 hectaren aan grond liggen ten oosten van de zogeheten 'Strip' in Las Vegas. In maart werd bekendgemaakt dat de Formule 1 terug zou keren naar de stad in de Verenigde Staten. De Formule 1 en Liberty Media hebben ervoor gekozen om zelf de promotor te zijn van de Grand Prix. Dit is niet hoe het doorgaans gaat in de Formule 1. Normaal moeten de promotors van een Grand Prix de Formule 1 betalen om een race te organiseren. Nu investeert Liberty Media zelf geld in het project.

'Onze keuze om de promotor te zijn van deze Grand Prix, in samenwerking met Live Nation en andere lokale partners, komt door een aantal punten', stelt Maffei in gesprek met Autoweek.com. 'Ten eerste komt het door de nabijheid van de race. Het is heel erg makkelijk om van Denver naar Las Vegas te gaan om daar ons werk te doen. Bovendien hebben we veel kennis over de Amerikaanse markt.' Het promoten van de Grand Prix van Miami gebeurt op een hybride manier.

Liberty Media wil in de toekomst mogelijk meer races promoten

Het is de eerste keer dat Liberty Media zelf de promotor is van een race. In de toekomst zien we dit mogelijk vaker. 'We zien het ook als kans om onze markt beter te begrijpen. We willen het beste Formule 1-product neerzetten op de baan en dan zal andere promotors ook helpen. We willen zelf ook groeien en misschien kunnen we later dan meerdere races promoten. De race in Las Vegas wordt uniek. Vanaf een financieel oogpunt is dit een goed moment om extra tijd te spenderen in het promoten', aldus Maffei.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws