F1 in het kort | Alonso wint ingekorte 24 Uur van Daytona Formule 1
Formule 1

F1 in het kort | Alonso wint ingekorte 24 Uur van Daytona

F1 in het kort | Alonso wint ingekorte 24 Uur van Daytona

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een groter artikel, maar uiteraard wel belangrijk is om te vermelden.

Alonso wint ingekorte 24 Uur van Daytona

Fernando Alonso heeft de 24 Uur van Daytona op zijn naam geschreven. De Spanjaard, die samen met Renger van der Zande, Jordan Taylor en voormalig Formule 1-coureur Kamui Kobayashi reed voor het team van Wayne Taylor Racing, won de race voordat de 24 uur erop zaten.

Met nog minder dan twee uur te gaan werd de race voor de tweede maal stilgelegd vanwege slechte weersomstandigheden. Na meer dan een uur wachten besloot de wedstrijdleiding de race definitief te staken, waarmee raceleider Alonso de overwinning in handen kreeg. Tweede werd het team van Action Express Racing, waar onder andere voormalig Formule 1-coureur Felipe Nasr voor in actie kwam.

Formule 1 veilt bolide bestaande uit 313.000 LEGO-blokjes

De Formule 1-bolide, bestaande uit 313.000 LEGO-blokjes, wordt geveild (zie foto). Dat weet Speedweek te melden. De opbrengst gaat naar Unicef. Vermoedelijk wordt er tussen de €30.000 en €50.000 voor de auto betaald, die in drie weken tijd in elkaar is gezet.

Verplaatsing pits-ingang Paul Ricard is veiligheidsmaatregel

De verlegging van de pitstraat op Circuit Paul Ricard, waar de Grand Prix van Frankrijk sinds vorig jaar weer plaatsvindt, heeft te maken met de veiligheid. Motorsport.com schrijft donderdag dat er zorgen waren over de pitbox van Mercedes, die gevaarlijk gepositioneerd zou zijn bij de ingang. Vooral in de regen zou de veiligheid in het geding zijn bij de bochten waar de ingang zich bevindt.

Pirelli test in juli 2019 opnieuw 18 inch wielen

De banden die Pirelli wilt gaan gebruiken voor 2021 zullen vanaf juli dit jaar worden getest. Dat meldt het Duitse Speedweek. De banden kennen weinig profiel en worden gemonteerd op 18 inch wielen. Pirelli-directeur Mario Isola zou de volgende planning in gedachte hebben: in de eerste helft van aankomend seizoen zullen de teams banden testen die bedoeld zijn voor het seizoen van 2020. Vanaf juli 2019 gaat de Italiaanse bandenfabrikant zich echter voorbereiden op 2021.

Het plan om 18 inch wielen te gebruiken is niet nieuw. In 2014 probeerde Pirelli het concept al eerder uit op een bolide van het Formule 1-team van Lotus. Voormalig Formule 1-coureur Charles Pic zat destijds achter het stuur. De reacties wagen over het algemeen negatief; fans gaven aan geen grotere wielen te willen, maar juist bredere banden. Isola liet destijds wel weten dat het vergroten van de velgen een winst van drie seconden per ronden zou kunnen opleveren.

Nieuwe pits-ingang Circuit Paul Ricard goedgekeurd door FIA

De FIA heeft vrijdag haar goedkeuring gegeven voor de nieuwe pits-ingang op het Circuit Paul Ricard, waar de Grand Prix van Frankrijk sinds 2018 plaatsvindt. Race-directeur Charlie Whiting is volgens het Franse Var-Matin akkoord met de wijzigingen van de Franse omloop, waar ook zestig procent van de baan opnieuw is geasfalteerd. Door de nieuwe ingang kunnen coureurs er nu voor kiezen om voor het opkomen van het lange rechte stuk van start/finish al de lijn richting de pits te rijden.

Twee derde van F1-fans heeft geen mening over nieuwe logo

Liefst twee derde van de Formule 1-fans had geen mening over het nieuwe logo dat in 2018 werd ingevoerd, schrijft Forbes. Het nieuwe logo is simpeler dan het andere en kon ook niet op de steun van alle coureurs rekenen. De wereldwijde research-directeur Matt Roberts van de Formule 1, die hier onderzoek naar deed onder 8000 fans, ontdekte dat de andere 33 procent van de fans iets positiever dan negatiever was over het nieuwe beeldmerk van de koningsklasse.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws