F1 Techniek Silverstone | Mercedes pakt voordeel met nieuwe achtervleugel Formule 1
Formule 1

F1 Techniek Silverstone | Mercedes pakt voordeel met nieuwe achtervleugel

F1 Techniek Silverstone | Mercedes pakt voordeel met nieuwe achtervleugel

Iedere Grand Prix nemen de teams nieuwe onderdelen mee om de bolides zo veel mogelijk te optimaliseren. We hielden je natuurlijk al op de hoogte van de laatste technische snufjes in ons verzamelartikel, nu licht F1Maximaal je iedere Grand Prix de meest in het oog springende technische ontwikkelingen uit en leggen we uit hoe ze werken. Deze keer vestigen we onze aandacht op de Grand Prix van Groot-Brittannië.

Mercedes pakt voordeel met nieuwe achtervleugel

Op de foto's van Craig Scarborough is te zien dat Mercedes een kleine aanpassing heeft gedaan aan de achtervleugel van de W12. De bolide had in eerste instantie een 'steile' achtervleugel. Nu is duidelijk te zien dat de achtervleugel soepeler en minder steil naar achteren loopt. Dit levert het team de nodige extra kilometers topsnelheid op.

Enorme radiator vlakbij de uitlaat van de RB16B

Op foto's van Craig Scarborough is te zien hoe Red Bull een enorme radiator heeft aan de achterkant van de RB16B. Deze radiator zit logischerwijs verstopt onder het bodywork, vlakbij de uitlaat. Hiermee kan de Honda-motor op hogere temperaturen opereren dan voorheen.

Red Bull introduceert nieuwe vloer op Silverstone

Red Bull Racing heeft een nieuwe vloer geïntroduceerd in Silverstone in een poging de upgrades van Mercedes tegen te gaan. Op onderstaande foto's is te zien dat de Oostenrijkse renstal in een zoektocht naar een betere balans en meer neerwaartse druk enkele gleuven gemaakt heeft aan de zijkant van het chassis.

Nieuwe upgrades van Mercedes nu al te zien

Al voordat de Mercedes-bolides in actie komen op Circuit Silverstone spotte Albert Fabrega al een aantal aanpassingen aan de W12 van de Duitse renstal. De vloer, een van de belangrijkste aerodynamische onderdelen van hedendaagse Formule 1-wagens, kent een verandering aan de zijkant. Het golvende uiterlijk is veranderd naar een strakker design. Ook zijn er verschillende openingen toegevoegd aan de zijkant van de vloer.

Ook bij de sidepods en bargeboards van de W12 zien we verschillen ten opzichte van de vorige races. De vinnen zijn wat meer doorgetrokken en het design lijkt iets strakker te zijn dan voorheen. Mercedes probeert met een aantal updates Red Bull Racing bij te benen nadat ze driemaal verloren tijdens de triple header in Frankrijk en Oostenrijk.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws