Kevin Magnussen miste vrijdag de rijdersbriefing vanwege ziekte, maar wist het weekend wel verder te vervolgen. Tijdens de kwalificatie op zaterdag wist de Deen niet te imponeren, maar zondag verliep de race het een stuk beter voor de Haas F1-coureur. Magnussen wist vanuit de achterhoede naar een keurige P8 te rijden.
'Deze achtste plaats voelt als een overwinning', start een blije Magnussen. 'Het was ongelooflijk, een mooie beloning voor al het harde werk dat de monteurs hebben geleverd. Een perfecte race. Het kon niet beter dan dit. Na de voor ons verschrikkelijk verlopen zaterdag hadden we voor de makkelijke weg kunnen kiezen door de handdoek in de ring te gooien, maar geen enkel teamlid heeft zijn of haar hoofd laten hangen. Iedereen weet ook heus wel dat wij niet het slechtste team zijn en dat we niet op de laatste rij thuishoren.'
Het team van Haas F1 neem momenteel de achtste plaats in bij de constructeurs, maar de Amerikaanse renstal hoopt nog één of twee plekjes op te schuiven. 'We zullen doorknokken in de strijd om het constructeurskampioenschap en daarmee tot aan het einde van het seizoen plezier beleven', aldus Magnussen.