Mercedes neemt alles onder handen met upgradepakket in Barcelona Formule 1
Formule 1

Mercedes neemt alles onder handen met upgradepakket in Barcelona

Mercedes neemt alles onder handen met upgradepakket in Barcelona

Mercedes zal updates brengen naar de Grand Prix van Spanje en de Duitse renstal hoopt daarmee een grote stap naar voren te kunnen zetten. De achtvoudig constructeurskampioen heeft geprobeerd om de aerodynamische problemen te tackelen en daarbij heeft het team zoveel mogelijk onderdelen onder handen genomen. Hiermee hoopt Mercedes dat de data in de windtunnel ook zal correleren met de data op de baan.

Mercedes kan op het moment niet meedoen in het gevecht met Red Bull Racing en Ferrari. De W13 heeft nog steeds heel erg veel last van stuiteren, maar het team snapt niet hoe dat komt. De data die het team verzamelt op de baan komt niet overeen met de feedback van de coureurs of met de data van de windtunnel. Mercedes hoopt in Barcelona een groot deel van de problemen achter zich te laten. 'Mike Elliott denkt dat Mercedes met het nieuwe pakket een grote stap voorwaarts kan zetten en het seizoen weer helemaal open kan gooien', schrijft de Italiaanse tak van Motorsport.com.

Mercedes wil 'aangeboren' problemen tackelen

Het sidepodloze concept van Mercedes is vooralsnog teleurstellend gebleken. De auto heeft extreem veel last van porpoising en om dat tegen te gaan moet de rijhoogte van de auto worden verhoogd, wat een negatief effect op de performance. 'De problemen zijn niet alleen aerodynamisch van natuur. De lay-out van de W13 heeft aangeboren problemen. Daarom zal het pakket met upgrades in Barcelona niet alleen de zichtbare onderdelen veranderen. Zelfs met het huidige budgetplafond neemt Mercedes alles onder handen.'

Mercedes heeft één groot doel en dat is ervoor zorgen dat de auto niet meer stuitert. Op deze manier moeten de geweldige prestaties in de windtunnel ook te zien zijn op de circuits. 'Het doel is om het gedrag van de auto wat stabieler te maken. Zo kan de auto met een lagere rijhoogte rijden om zo de aerodynamische performance terug te winnen. Die aerodynamische performance ziet het team wel in de windtunnel, waarin porpoising niet te simuleren is, maar op de baan is het nog altijd niet terug te zien.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws