Adrian Newey heeft enigszins met verbazing gekeken naar de manier waarop Charles Leclerc zijn banden terugvielen tegen het einde van de sprintrace. De belangrijke pion bij Red Bull Racing stelt dat Ferrari juist sterk is in de langzame bochten, waardoor zij ook de degradatie van de banden beter voor elkaar zouden hebben.
De ontwerper bij Red Bull Racing ziet nog altijd dat Ferrari het beste pakket heeft wanneer het om de langzame bochten gaat. 'De Ferrari heeft de beste rijeigenschappen in de langzame bochten. Van de motor en van de auto', die het daarom des te verrassender vond om te zien dat juist op dat onderdeel de Ferrari tijdens de sprintrace tekort leek te komen aan het einde.
Tegen het einde van de race kreeg men bij Ferrari te maken met graining op de banden. Dit was op de zachte band, waarbij het wel te verwachten is dat deze na een ronde of achttien instort. Toch waarschuwt Newey tegenover Auto Motor und Sport ook nog voor het feit dat dit ook gewoon kan gebeuren met de mediums, wanneer de balans in de auto niet goed is.
Melbourne waarschuwing, maar niet te vergelijken
Newey zag de grote achterstand in Melbourne wel als een waarschuwing voor hem en de engineers, maar maakt daarbij wel de kanttekening dat het een heel andere baan is dan in Imola en het dus zomaar weer anders kan zijn op het circuit in Italië. 'Het is niet te vergelijken. Het was een andere auto, een ander circuit en andere omstandigheden.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties