Sportief directeur Alan Permane was ondanks het missen van Q3 met beide wagens niet helemaal ontevreden over de prestaties van zijn coureurs. De Fransman is wel verbaasd over het specifieke probleem dat zijn team op Suzuka ondervindt.
'De kwalificatie voldoet niet aan onze verwachtingen vandaag', vertelt Permane. 'We hebben ontzettend veel moeite om de auto werkend te krijgen in de bochtige sector 1. Waarom we daar zo veel moeite mee hebben zullen we moeten analyseren. Daarentegen zijn we redelijk tevreden over hoe de auto het doet in sectoren 2 en 3.'
'Morgen wordt het een lastige race', stelt de Fransman. 'Jolyon start in zijn laatste Grand Prix ver naar achteren en we zullen onze uiterste best doen om hem naar voren te krijgen. Nico's objectief is om punten te pakken. Morgen wordt het zonnig en warm, dus van het weer zal geen onverwachte hulp vandaan komen.'