Red Bull heeft niet alleen geweldige DRS: 'Veel dingen waar we geen weet van hebben' Formule 1
Formule 1

Red Bull heeft niet alleen geweldige DRS: 'Veel dingen waar we geen weet van hebben'

Red Bull heeft niet alleen geweldige DRS: 'Veel dingen waar we geen weet van hebben'

De teams in de Formule 1 weten dat Red Bull Racing zijn voordeel niet alleen haalt uit de uitstekende DRS van de auto. Het is echter wel de vraag hoe de Oostenrijkse renstal zoveel performance heeft weten te vinden op de rechte stukken en in de bochten. Bij de concurrentie merkt men dat Red Bull al vanaf het begin de auto begreep. Dit zal de regerend constructeurskampioen ook in de aankomende jaren een hoop voordeel bezorgen.

Red Bull heeft een groot voordeel ten opzichte van de andere teams op de rechte stukken. Een deel van dit voordeel is te danken aan de uitstekende DRS, maar dat is niet waar de concurrentie naar kijkt. 'Er wordt veel over gesproken, maar als je de data induikt zie je wat anders', wordt Matt Harman, technische directeur van Alpine, geciteerd door Motorsport.com. 'Naar mijn mening zijn ze over het algemeen al gewoon heel snel op de rechte stukken. DRS is dus niet iets waar wij heel veel tijd en energie insteken om de details te leren begrijpen.'

Momenteel is de RB19 de dominante auto in de Formule 1, waardoor de andere teams heel goed letten op wat er gebeurt bij Red Bull. Voorlopig is het geheim van de Oostenrijkse renstal nog niet ontdekt. 'Er zijn waarschijnlijk wat dingen waar we geen weet van hebben, omdat er ook dingen zijn die wij hebben maar zij niet. Maar het is indrukwekkend dat ze de auto zo kunnen laten presteren. Dat is zeker een inspiratiebron voor ons allemaal. Dus die kant gaan we allemaal op.'

'Red Bull weet precies waar hun auto staat'

De dominantie van Red Bull zorgt voor hoofdbrekens bij de concurrentie. Enkele concurrenten weten namelijk nog niet waarom hun eigen auto niet werkt en daarin heeft Red Bull dus een groot voordeel. 'Het gaat erom hoe alles samenwerkt met je vloer, je achtervleugel en verschillende onderdelen van de wagen', geeft Juan Molina, hoofd aerodynamica van Haas, aan. 'Het platform, de link tussen aerodynamica en hoe de auto op het asfalt staat, is belangrijk. Red Bull weet precies waar hun auto staat en hoe ze hem willen neerzetten. En dat wordt steeds belangrijker naarmate reglementen evolueren.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws