Red Bull profiteert van successen Verstappen: 'Max is geliefd in de Verenigde Staten' Formule 1
Formule 1

Red Bull profiteert van successen Verstappen: 'Max is geliefd in de Verenigde Staten'

Red Bull profiteert van successen Verstappen: 'Max is geliefd in de Verenigde Staten'

De Formule 1 wordt steeds populairder in de Verenigde Staten en daar profiteert ook Red Bull Racing van. Daar komt bovenop dat het Oostenrijkse team in de persoon van Max Verstappen de meest succesvolle coureur van de afgelopen jaren in de gelederen heeft. Verstappen levert Red Bull met onder meer twee wereldtitels enorm veel publiciteit op en daarnaast heeft de Nederlander een grote schare aan fans in de Verenigde Staten.

De Amerikaanse markt is zeer belangrijk voor Red Bull. Niet alleen ontvangt het team van hoofdsponsor Oracle jaarlijks een bedrag van zestig miljoen dollar, maar inmiddels komt het overgrote deel van de sponsoren uit het Noord-Amerikaanse land. 'Maar liefst 21 van de laatste 25 sponsoren die een samenwerking met Red Bull Racing zijn aangegaan, hebben hun hoofdkantoor in de Amerikaanse regio', vertelt Kelly Brittain, directeur merken en communicatie bij het F1-team, aan De Telegraaf. 'De sport trekt veel technologiebedrijven, die hun capaciteiten graag willen laten zien in een geavanceerde sport, en velen daarvan zijn hier gehuisvest.'

Verstappen geliefd bij Amerikaanse fans

Red Bull spint ook garen bij de recente successen van Verstappen. De Nederlander greep de voorbije twee seizoenen de wereldtitel en dat levert de Oostenrijkse formatie veel publiciteit op. 'Max (Verstappen, red.) is wereldwijd bekend en is ook bij veel fans in de Verenigde Staten geliefd', zegt Brittain. 'Tijdens raceweekenden zijn hij en Sergio Pérez op de donderdag vaak druk met marketingactiviteiten. Ze snappen dat dit erbij hoort. De rest van de dagen ligt de focus op het racen. Om het beste uit atleten te halen, moet je ze iets laten doen wat ze mooi vinden. Zet Max in wat voor voertuig dan ook en hij vindt het leuk. Dat zorgt voor geweldige beelden. Voor hem, voor ons en voor de sponsor.'

De Netflix Documentaire Drive to Survive wordt door velen geregeld aangehaald als de reden dat de Formule 1 de afgelopen jaren populairder is geworden in het Noord-Amerikaanse land. Dat is volgens Brittain te kort door de bocht. 'Het is in mijn ogen iets te makkelijk om te zeggen dat de sport alleen zo’n groei doormaakt door de Netflix-documentaire Drive to Survive. Ik denk dat de teams ook veel actiever zijn op bijvoorbeeld sociale media en daar houden ze in Amerika heel erg van. Het mooie aan de fans hier is, is dat ze vaak drie of vier teams aanmoedigen. Ze omarmen de sport, er is minder polarisatie', aldus Brittain.

Verstappen uitgesproken favoriet om de GP van Miami te winnen! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws