Andrew Shovlin geeft aan dat Mercedes in Monaco een lastige sessie achter de rug heeft. Het stratencircuit ligt de Mercedes W13 niet lekker en ook had de Duitse renstal moeite met het op temperatuur krijgen van de banden. Dat George Russell zich uiteindelijk op een zesde plek kwalificeerde, en Lewis Hamilton als achtste aan de race begint, is dan ook een degelijk resultaat.
'Het was een lastige dag voor het team en de coureurs. De auto is hier geen pretje, en door de problemen met het materiaal hebben Hamilton en Russell maar in beperkte mate vertrouwen in de bolide', stelt de trackside engineer van Mercedes. Vertrouwen is op een stratencircuit als Monaco erg belangrijk en het gebrek daaraan heeft de twee Britten dus tijd gekost.
Maar ook de Pirellibanden wilden niet echt meewerken. Zo geeft Shovlin aan dat zijn team eigenlijk over een hele ronde het rubber niet aan de praat wist te krijgen: 'We hebben veel geprobeerd om de banden aan de praat te krijgen. Uiteindelijk lukte dat aardig en creëerden we de meeste snelheid in sector 1.'
'Halverwege de ronde kostte een gebrek aan bandentemperatuur ons echter snelheid, terwijl we vanwege onze problemen met de auto in de rest van de ronde ook tijd laten liggen', benadrukt hij. Wisten Hamilton en Russell in sector 1 de banden warm te krijgen dan oververhitten deze in de tweede en derde sector weer. Een gevalletje dweilen met de kraan open, dus.
Mercedes denkt niet te profiteren van racepace
In de kwalificatie viel het met de snelheid van Mercedes mee. Gedurende de race zal de pace hoger liggen, maar inhalen is in Monte Carlo lastig. 'Het is lastig om onze sterke racepace te gebruiken wanneer we de hele race in verkeer zitten. De Grand Prix van Monaco is zelden rechtdoorzee, dus wellicht dat we met het weer of met de strategie nog wat uit kunnen halen', hoopt de Mercedes-topman.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties