Vasseur over samenwerking Sauber en Alfa Romeo: 'Is cruciaal voor de toekomst' Formule 1
Formule 1

Vasseur over samenwerking Sauber en Alfa Romeo: 'Is cruciaal voor de toekomst'

Vasseur over samenwerking Sauber en Alfa Romeo: 'Is cruciaal voor de toekomst'

Volgens Formule 1-teambaas Frederic Vasseur zijn de nauwere banden tussen Alfa Romeo en Sauber in de sport meer dan een 'mooie beloning'. De Franse teambaas durft zelfs te zeggen dat de samenwerking tussen de twee partijen 'cruciaal' is voor de toekomst van het team in de Formule 1. Alfa Romeo is het eerste team dat wereldkampioen werd in de koningsklasse en is sinds 2019 titelsponsor van Sauber.

'Voor ons is het cruciaal', begint Vasseur over de samenwerking tussen de Sauber en Alfa Romeo bij Autosport. 'Ik wil het niet hebben over het financiële aspect, maar het hoort er zeker bij. Het is de motivatie die je aan het team kunt toevoegen door de rekrutering voor de ontwikkeling van het bedrijf te betalen. Het feit dat Alfa Romeo, de eerste wereldkampioen (in de Formule 1, red.) de deal met ons verlengt en het partnerschap wil uitbouwen, is een mooie beloning, maar ook een volgende stap voor ons.'

De deal tussen de twee partijen zou verder gaan dan een simpele rebranding, omdat Sauber Motorsport ook betrokken was bij de ontwikkeling van bepaalde straatauto's van Alfa Romeo. Het Formule 1-team stelde daarvoor zijn windtunnel ter beschikking. 'Zelfs als het buiten de Formule 1-wereld ligt, denk ik dat het belangrijk is om een sterke samenwerking tussen de twee bedrijven op te bouwen', gaat Vasseur verder. 'En de toekomst van de samenwerking moeten we in deze richting blijven stimuleren.'

Vasseur: 'Weet dat we prestaties op circuit moeten verbeteren'

'Ik weet dat we de prestaties op het circuit moeten verbeteren en dat het niet voldoende is om alleen met een betere aero-ontwikkeling te komen', aldus de Fransman. 'Maar dat we een globale aanpak en en een globaal pakket nodig hebben. De auto-kant is een onderdeel van het partnerschap en dat is cruciaal als je het partnerschap tussen het merk en het Formule 1-team wilt ontwikkelen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws