Verdachte schaafplekken mogelijk bewijs voor flexibele Mercedes-vleugel Formule 1
Formule 1

Verdachte schaafplekken mogelijk bewijs voor flexibele Mercedes-vleugel

Verdachte schaafplekken mogelijk bewijs voor flexibele Mercedes-vleugel

Er is een foto opgedoken die doet vermoeden dat de achtervleugel van de Mercedes W12 flexibel is. Op de foto is een aantal schaafplekken op de zijkant van de vleugel te zien. Dit lijkt te suggereren dat het onderste deel van de vleugel naar achteren buigt bij hoge snelheden, waardoor de auto minder luchtweerstand en meer topsnelheid heeft.

Of een dergelijke vleugel ook echt illegaal is, is niet bekend. Er bestaan regels over hoe groot het gat tussen het bovenste en het onderste deel van de vleugel mag zijn. Een flexibele vleugel zou deze limieten bij hoge snelheid overschrijden. Echter, de auto’s kunnen alleen bij stilstand worden getest. Er is op dit moment geen manier om een dergelijke buiging van dat onderdeel van de vleugel te testen.

Gevraagd door Christian Horner tijdens de persconferenties, antwoordde Toto Wolff dat de vleugel ligt ‘binnen de limieten van wat is toegestaan’. Volgens Andrew Shovlin van Mercedes is er überhaupt geen sprake van een probleem, meldt Motorsport.com. ‘We hebben er naar gekeken en er zijn geen schaafplekken, dus we weten niet zeker wat het is, maar het lijkt een verhaal te zijn dat maar niet weggaat.’ Volgens hem heeft de FIA geen probleem met wat er op de auto zit. Het team heeft meerdere vleugels, en zoekt per circuit uit welke de snelste is. ‘We zoeken uit wat het snelste is, zetten dat op de auto en nemen geen advies van andere teams aan.’

Wedden dat Verstappen de GP van Qatar wint? Ontvang vier keer je inzet bij Bet365 en krijg 100 euro welkomstbonus!

Fotograaf onbekend
Fotograaf onbekend
1 claps
1 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws