Viaplay komt met noodnummer voor klagende klanten: 'We voelen een enorme verantwoordelijkheid' Formule 1
Formule 1

Viaplay komt met noodnummer voor klagende klanten: 'We voelen een enorme verantwoordelijkheid'

Viaplay komt met noodnummer voor klagende klanten: 'We voelen een enorme verantwoordelijkheid'

Na een tik op de vingers van de Consumentenbond meldde Viaplay vandaag dat er een noodnummer komt voor klanten met klachten over de beeldkwaliteit. Al maanden wordt er door Nederlandse klanten geklaagd over slechte beeldkwaliteit of vastlopend beeld en nu komt er dus eindelijk een 'oplossing' met een noodnummer.

De Telegraaf meldt vandaag dat vicepresident van Viaplay, Andrea Sahlgren, een noodnummer in het leven zal roepen om klanten te helpen met kun klachten 'We voelen een enorme verantwoordelijkheid. We willen graag luisteren naar onze klanten en een manier vinden om onze diensten te verbeteren. Daarvoor is het belangrijk om individueel contact te hebben', zegt de topvrouw van de Viaplay-afdeling video on demand-abonnementen.

Verkeer zorgt voor slechte beeldkwaliteit

De Viaplay-top in Stockholm denkt vooralsnog heel anders over de kwestie dan de gefrustreerde klanten in Nederland. Volgens de klachten in Nederland komen de problemen met het beeld wanneer er heel veel mensen tegelijk kijken, dus tijdens de race op zondag en soms ook tijdens de kwalificatie op zaterdag heeft Viaplay ernstig last van haperingen. Voor de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en de Consumentenbond is de maat vol. Zij eisen dat de streamingsdienst waar maakt wat het belooft door haar klanten topkwaliteit uitzendingen tijdens Formule 1-weekenden te bieden.

Viaplay heeft alleen goede bedoelingen, zo luidt de boodschap van Sahlgren: 'We willen leren van de problemen die individuele klanten hebben en ons zo verbeteren. We hebben als streamingsdienst internationaal veel ervaring en verbeteren ons voortdurend. Ook in Nederland kan het beter.'

Viaplay op jacht naar kijkers in heel Europa

Sahlgren benadrukt dat Viaplay niet zomaar de Nederlandse F1-kijkersmarkt probeert te veroveren. Met een bod dat vele miljoenen euro’s hoger lag, troefde de nieuwkomer Ziggo Sport af bij de strijd om de uitzendrechten vanaf dit jaar. Ziggo bracht de Formule 1 de afgelopen negen jaar de huiskamers in. 'Voor we een nieuwe markt op gaan, willen we die eerst goed begrijpen', zegt Sahlgren. Dat geldt ook voor Nederland. 'We hebben ons vooraf afgevraagd wat de consument in Nederland van ons verwacht en vinden het extreem belangrijk dat waar te maken.'

Dit jaar debuteerde het Zweedse streamingbedrijf ook in het Verenigd Koninkrijk. Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Canada en de Verenigde Staten zullen volgen. Viaplay was al actief in Scandinavië, Estland, Letland, Litouwen en Polen. Volgens marktonderzoeker Telecompaper heeft de nieuwe monopolist voor het uitzenden van Formule 1-races met Nederlands commentaar inmiddels ruim een half miljoen abonnees in Nederland.

Alternatieven voor Viaplay

Alternatieven om Viaplay te omzeilen zijn er ook via verschillende aanbieders. Formule 1 kijken kan onder andere middels Viaplay, maar ook bij Ziggo, KPN en F1TV. Bezoek deze pagina wanneer u meer wilt weten over welke diensten u kan gebruiken om dit seizoen live de Formule 1 te kijken.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws