Voor het dynamische Sauber-duo Wehrlein/Ericsson zat de kwalificatie er zoals verwacht na het eerste gedeelte op. De Zweed versloeg voor de verandering de Duitser, maar meer dan een pyrrusoverwinning was het niet.
'Het was redelijk', begint Ericsson. 'We hebben ons verbeterd gedurende het weekend dus we zijn een beetje dichterbij aan de concurrentie gekomen, maar we blijven gewoon snelheid tekort komen. Het einde van Q1 was een beetje teleurstellend vanwege de rode vlag, maar ik ben tevreden met mijn prestaties van vandaag.'
'Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak in de wagen', stelt Wehrlein. 'Gisteren was het gevoel beter. Ik ben ook niet tevreden over de balans van de auto. We zijn de data aan het bestuderen om te ontdekken waarom het niet gaat zoals we willen. Ik focus me nu op de race. Ik zal alles geven voor een zo goed mogelijk resultaat.'