Wolff verklaart discussie bij Hamilton: 'Pech met de safety car' Formule 1
Formule 1

Wolff verklaart discussie bij Hamilton: 'Pech met de safety car'

Wolff verklaart discussie bij Hamilton: 'Pech met de safety car'

Toto Wolff verklaart tegenover Motorsport-total waarom zijn team Lewis Hamilton niet naar binnen haalde voor nieuwe banden. Hamilton stond op oude harde banden tegenover verse mediumbanden van George Russell en werd verslagen door zijn teamgenoot.

Mercedes-coureur Hamilton was een sitting duck voor teamgenoot George Russell tijdens de Grand Prix van Miami. Russell profiteerde van de safety car-periode als gevolg van de botsing tussen Lando Norris en Pierre Gasly om nieuwe medium banden op te halen in de pits, maar Hamilton bleef buiten.

Discussie bij Hamilton

Toen de race zich nog in de safety car-situatie bevond was er veel discussie met Hamilton om wel of niet te pitten voor nieuwe banden. Uiteindelijk besloten ze er echter van af te zien, omdat het volgens teambaas Toto Wolff slechts een gok was.

'Hamilton zat in een lastig parket. Dat de safety car naar buiten kwam was duidelijk ongunstig voor hem, maar voordelig voor Russell. Russell had niemand achter zich, dus kon hij overstappen naar de mediumband, maar Lewis moest beslissen: 'Hou ik de positie op de baan met de harde band of ga ik over op een zachte band?' Maar dat zou ook moeilijk zijn geweest', legt Wolff uit.

Pech met timing van de safety car

Mercedes-strateeg James Vowles sprak Hamilton na het ongeval van Norris en Gasly via de radio: 'Lewis, we raden je aan om buiten te blijven, maar we laten de beslissing aan jou over.' Als Hamilton van banden had gewisseld, zou hij echter achter Russell op de baan zijn beland, zoals zijn race engineer Peter Bonnington hem bevestigde.

'Uiteindelijk had hij gewoon pech met de safety car en dat is niet voor de eerste keer dit seizoen', aldus Wolff. Zo was de zevenvoudig wereldkampioen uiteindelijk kansloos tegen de oprukkende Russell, die Hamilton twee keer moest inhalen vanwege een instructie van de wedstrijdleiding.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws