Max Verstappen heeft al vaker uitgesproken dat hij niet van de sociale media houdt. De wereldkampioen laat dan ook alleen op uitzonderlijke momenten van zich horen, bijvoorbeeld via een 'like' onder een bericht van Giedo van der Garde. Een bericht van GT3-coureur Maro Engel maakte Verstappen echter dusdanig boos dat de Nederlander een heel bericht op X schreef. Verstappen licht die keuze nu toe.
Na de kwalificatie in Imola wordt Verstappen in een gesprek met onder meer F1Maximaal.nl gevraagd naar zijn discussie met Engel op de sociale media. Engel meende even wat feiten te delen over het optreden van 'Franz Hermann' op de Nordschleife. 'Laten we dit even bespreken. Ik wil even een paar feiten benoemen over de test van Franz Hermann in de GT3-auto op de Nordschleife. Hij reed met DTM-specificaties. Dat betekent dat je minder gewicht, meer vermogen, en lagere rijhoogte hebt dan de specificaties die we op de Nordschleife aanhouden.'
Verstappen haalt online uit
Engel haalde daarmee de prestatie van Verstappen onderuit, die met een 7:48 het ronderecord in de GT3-klasse aanscherpte. Het oude ronderecord stond op een 7:49,5. 'Het is nog steeds een indrukwekkend optreden voor een eerste bezoek aan de Groene Hel', vervolgt Engels. 'Het zou mooi zijn om Franz terug te zien in een race.' Franz, ofwel Max Verstappen, was echter not amused over het bericht van Engel.
'Onzin', reageerde Verstappen op X. 'Ga nu geen informatie delen als je niet weet hoe de auto afgesteld was, of wat de afstellingen van de motor waren. Waarom zou ik meedoen aan een testdag op de Nordschleife met de verkeerde BoP (Balance of Performance, red.)?' vraagt Verstappen zich af. De Balance of Performance wordt in de GT-wereld gebruikt om te zorgen dat de auto's gelijkwaardig zijn. 'Succes verder nog morgen', sluit een sarcastische Verstappen af. Engel trok de keutel ook snel in. 'Het lijkt er dan op dat de gesprekken in de paddock onjuist waren. Jij weet duidelijk beter wat je gebruikt hebt. Bedankt, en jij ook veel succes!'
'Dom commentaar'
Waar Engel dus een poging doet om het gesprek met de wereldberoemde Nederlander vriendschappelijk af te sluiten, was Verstappen helemaal niet te spreken over het onderonsje. 'Wat was dat? Dat was stom commentaar', zegt Verstappen in Imola tegen de Nederlandse pers, waaronder ook F1Maximaal.nl. 'Ik ben daarnaartoe gegaan om plezier te hebben en om mijn ronden te rijden. Dan gaat iemand schreeuwen over dat ronderecord. Daar doe ik het niet voor.'
'Ik ben daar gewoon om te leren. Dat komt dan net naar buiten', zegt hij over het ronderecord, waar hij verder weinig waarde aan hechtte. Verstappen vindt het jammer dat de vaste rijders in de verdediging schieten, nu hij sneller blijkt te zijn. 'Het is alsof andere rijders zich dan aangevallen voelen, terwijl ik altijd positief ben over GT3 en de competitie. Ik ben daar helemaal niet om iemand af te zeiken of wat dan ook.'
Verstappen had zelf vooral plezier bij zijn testdag. 'Ik geniet daar gewoon van, en dan krijg je dat soort commentaar, wat totaal onnodig is. Uiteindelijk vraag ik daar niet om. Het is dan ook beter om er niks over te zeggen', beseft Verstappen, die het dus toch niet kon laten. Verstappen legt die keuze dan ook uit. 'Normaal boeit me dat niet zoveel, maar ik ken hem. Dan denk ik wel: je kunt beter even niks zeggen', zegt hij over Engel.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Verstappen reageert zelden op de sociale media. 'Ik kwam het toevallig tegen in mijn feed. Normaal zie je dat niet, maar ik heb hem een paar keer ontmoet in Monaco', zo benadrukt hij dat hij Engel persoonlijk kent. 'Ik heb heel veel respect voor iedereen in de GT3-wereld. Dan vind ik dit wel een beetje zonde', zo voelde Verstappen zich duidelijk aangevallen door de opmerkingen van Engel, waarbij hij zich er vooral aan ergert dat Engel verkeerde informatie verspreidt en doet alsof Verstappen met andere instellingen voor een headline wilde gaan.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties