Allison hoopt op blijvende stroom aan onderdelen W14: 'Zijn beperkt door budgetplafond' Formule 1
Formule 1

Allison hoopt op blijvende stroom aan onderdelen W14: 'Zijn beperkt door budgetplafond'

Allison hoopt op blijvende stroom aan onderdelen W14: 'Zijn beperkt door budgetplafond'

James Allison hoopt dat Mercedes de stroom aan nieuwe onderdelen voor de W14 het hele jaar vol kan houden. De terugkerende technisch directeur van Mercedes ziet dat er al veel nieuwe onderdelen zijn gekomen en er nog aan zitten te komen. De vraag is alleen of dat volgehouden kan worden met oog op het budgetplafond.

Een nieuw aerodynamisch pakket staat in ieder geval op de planning voor de Grand Prix van Emilia Romagna volgende maand, al is de stroom aan nieuwe onderdelen volgens Allison al op gang gekomen. 'We hebben iedere race wel wat nieuwe dingen meegebracht, al is de hoeveelheid de ene race natuurlijk groter dan bij een andere race. Bakoe zal geen uitzondering vormen', vertelt de Brit aan de Nederlandse tak van Motorsport.com.

Allison is vooral benieuwd of die stroom volgehouden kan worden, zodat het gat met Red Bull Racing op termijn wordt gedicht. 'Ik hoop dat we die stroom aan upgrades het hele jaar vol kunnen houden, al ben je natuurlijk beperkt door het budgetplafond. Maar gelukkig zitten we nu nog in een fase van het seizoen waarin teams van het ene naar het andere raceweekend veel rondetijd kunnen vinden.'

Waar kan Mercedes uitschieters hebben?

Mercedes kent net als vorig jaar een lastig seizoen, maar zou ook zomaar enkele uitschieters kennen qua resultaten - net als vorig seizoen. 'Het is nog een beetje vroeg in het seizoen om te voorspellen waar onze auto goed zal zijn en waar niet. Dat komt ook doordat onze auto geen stabiel product is, maar meer een platform dat we continu verder ontwikkelen', vertelt Allison over waar die uitschieters dit jaar kunnen plaatsvinden.

Allison denkt dat Mercedes sterker is op circuits die zwaarder zijn voor de voorbanden dan circuits die zwaar zijn voor de achterbanden. 'In Bahrein hadden we het bijvoorbeeld moeilijk en daar draaide het vooral om goed met de achterbanden omgaan. In Melbourne ging juist het meer om de voorbanden en daar waren we een stuk beter. Circuits als Barcelona en Silverstone draaien ook vooral om de voorbanden en dus kunnen we daar goed zijn, al is het voor mijn gevoel nog wat vroeg om deze dingen te voorspellen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws