CEO Liberty Media is er niet gerust op: 'Dat houdt me 's nachts wel eens wakker' Formule 1
Formule 1

CEO Liberty Media is er niet gerust op: 'Dat houdt me 's nachts wel eens wakker'

CEO Liberty Media is er niet gerust op: 'Dat houdt me 's nachts wel eens wakker'

In de afgelopen seizoenen is het aantal Formule 1-fans wereldwijd flink toegenomen, maar het is volgens Greg Maffei, de CEO van eigenaar Liberty Media nu de kunst om deze fans betrokken te houden bij de koningsklasse van de autosport. En dat is volgens de Amerikaan een gigantische uitdaging.

Sinds Liberty Media in 2017 het stokje overnam van Bernie Ecclestone heeft de Formule 1 een enorme groei doorgemaakt en is de populariteit wereldwijd gigantisch toegenomen. Dit is mede te danken aan het gebruik van social media. 'Het is veel beter gegaan dan we hadden gehoopt. We hebben geweldige races gehad en er zijn mooie verhalen verteld. Niet alleen in Drive to Survive, maar ook door de coureurs op sociale media. Wij hebben daaraan bijgedragen, want hiervoor was dat niet echt toegestaan', wijst Maffei in de James Allen on F1-podcast van Autosport.com op periode onder leiding van Ecclestone.

Grote uitdaging

Hoewel de cijfers en de populariteit aantonen dat de sport in de lift zit, is Maffei er niet gerust op dat dit ook in de nabije toekomst zo zal blijven. Het zal volgens hem een grote uitdaging worden om de nieuw verworven fans bij de sport betrokken te houden. 'Ik maak me daar zorgen over', vertelt Maffei, alvorens hij een aantal redenen opnoemt die ervoor kunnen zorgen dat fans afhaken. 'Soms is duurzaamheid iets waar ze zich zorgen over maken. We hebben een goed verhaal over duurzaamheid, maar het is belangrijk dat ze weten wat erin staat en dat het begrijpelijk is. We moeten dat dan ook uitdragen en mensen moeten er ook in geloven.

Een ander belangrijk thema is volgens de Amerikaan ook dat de races spannend zijn en dat de fans de races willen blijven bezoeken of thuis willen blijven bekijken. 'We moeten ervoor zorgen dat het racen competitief blijft', zegt Maffei. 'We werken ook heel hard aan het inhalen van andere moderne sporten op het gebied van social media. Het is aan ons om voortdurend door te blijven ontwikkelen.' En daarbij kan Liberty Media de hulp van de FIA goed gebruiken, al verloopt die samenwerking niet altijd even voorspoedig. 'We hebben meningsverschillen gehad over de manier waarop we met de sport de juiste richting op gaan. Dat soort dingen houden me 's nachts wel eens wakker', geeft Maffei toe.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws