'Daarom is Zandvoort een logische keuze, het is perfect voor Heineken' Formule 1
Formule 1

'Daarom is Zandvoort een logische keuze, het is perfect voor Heineken'

'Daarom is Zandvoort een logische keuze, het is perfect voor Heineken'

Voor eind maart moet het circuit van Zandvoort een businessplan hebben, om een Dutch Grand Prix in 2020 doorgang te kunnen laten vinden. Met onder meer een financieel directeur die na 27 jaar vertrekt en het uitblijven van overheidssteun lijkt het lastig te worden. Waarom kiest de FOM dan niet voor Assen, waar alles al in kannen en kruiken lijkt?

De Telegraaf vroeg het aan Joe Saward, misschien wel de meest bekende F1-journalist. Saward bezocht de afgelopen 530 Grands Prix en weet dus als geen ander hoe Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, denkt. 'Assen is een motorracecircuit in het midden van nergens. Het is geen stad die Liberty als bestemming ziet', begint Saward in gesprek met het dagblad.

'Dit event is perfect voor Heineken'

Volgens Saward heeft de ligging van Zandvoort grote invloed op de gang van zaken. 'Zandvoort ligt vlak bij Amsterdam. Dat is een stad waar Liberty veel aan promotie kan doen. Daarom is Zandvoort een logische keuze. Het verbaast me dat Heineken het nog niet heeft omarmd. Het is perfect voor hen.'

Eerder liet Heineken echter al weten dat het niet van plan is om een Nederlandse Grand Prix te organiseren. 'Op dit moment hebben we een verbintenis met de Formule 1 en het Formula One Management. Er komt dus geen rechtstreekse samenwerking met de promotors van de Nederlandse Grand Prix', zo sprak Senior Director Global Heineken Brand, Gianluca di Tondo, eerder. (Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws