Ferrari werkt aan nieuwe intercooler: 'Qua motor zijn en blijven wij de beste' Formule 1
Formule 1

Ferrari werkt aan nieuwe intercooler: 'Qua motor zijn en blijven wij de beste'

Ferrari werkt aan nieuwe intercooler: 'Qua motor zijn en blijven wij de beste'

Ferrari is trots op zijn motor en ondanks alle beweringen en onderzoeken houdt teambaas Mattia Binotto het volste vertrouwen in de krachtbron. 'Lastig onderwerp, we zijn het laatste jaar het meest onderzochte team geweest, voor en na de regelwijzigingen van de FIA. Legaliteit is niet altijd een zwart of wit onderwerp, maar vandaag ben ik trots om de beste motor te hebben.'

Dat zowel Ferrari als Mercedes, maar ook Red Bull het randje van de regels opzoeken, zagen we vaak in de afgelopen jaren. Eerst bleken de Duitsers flink over de toegestane olielimiet heen te gaan, waarna dat gat in de reglementen snel werd opgevuld. Toen kreeg Ferrari de volle laag nadat het virtueel met twee accu's rondreed. Waar kunnen nu nog verbeteringen vandaan komen? De geruchtenmolen draait op volle toeren, maar zeker is wel dat Binotto de voorste positie vast denkt te kunnen houden.

Eerst leek het erop dat het ontwerp van de 2020-bolide al vroegtijdig gelekt leek te zijn, maar ook op motorisch vlak denkt men al veel te weten over de onderscheidende details van de nieuwe Ferrari-motor. Vooral de bovenkant van de krachtbron wil men aanpakken door nieuwe koppen te installeren, deze hebben een aangepaste verbrandingskamer. Daarbij zouden de montagepunten vanwege een andere positionering anders zijn, waarschijnlijk heeft Ferrari manieren gevonden om de motor iets lager te hangen waardoor de wagen een betere wegligging krijgt.

Belangrijker nog: Ferrari's Enrico Gualtieri, de voorman op het gebied van de power unit, zou werken aan een nieuwe intercooler, volgens Motorsport Italië. Dit apparaat koelt lucht vanuit de compressor af, zodat de dichtheid groter wordt en er meer vermogen uit te halen is na verbranding. Hiermee wil Ferrari zowel de betrouwbaarheid als prestatie van haar huidige systeem vergroten, en als het even kan de aerodynamica verbeteren van de hybride bolide. (Foto: Ferrari F1 Media)

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws