De verwachting is dat er in 2019 grotere verschillen zullen zijn tussen de tijden in de kwalificatie en de race. Normaliter was de kwalificatie al sneller dan de race omdat er onder andere met minder brandstof wordt gereden, maar nu het DRS-effect is versterkt worden de verschillen nog groter.
Andy Green, technisch directeur van Racing Point, legt dit uit aan Auto Motor und Sport. De flap van de DRS is 2 tot 8,5 centimeter groter ten opzichte van afgelopen seizoen. 'Dit maakt het verschil groter tussen de kwalificatie en de race', bevestigt hij.
'In de kwalificatie kan je de DRS open zetten in alle DRS-zones, in de race kan dat minder vaak. Daardoor zullen we minder downforce hebben in de kwalificatie dan in de race, waar je alleen de klep open mag zetten als je binnen een seconde van je voorligger bent', licht Green toe.
De achtervleugel (100 millimeter wijder) zal tevens groter zijn komend seizoen. Hierdoor heeft de volgende auto meer voordeel van de slipstream. Klik hier voor een overzicht van alle veranderingen in 2019. (foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties